همزمان با هفته گردشگری 3 طرح گردشگری در شهرستان نهبندان بهره برداری شد.

گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛  رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در آئین بهره برداری از این طرح‌ها با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، گفت: این طرح‌ها شامل کمپ گردشگری روستای دهسلم، پایگاه میراث جهانی بیابان لوت و همچنین بازارچه صنایع دستی واقع در ورودی شهر نهبندان است که برای آن‌ها در مجموع ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه  اولین دفتر خدماتی، مسافرتی و گردشگری شهرستان نهبندان آغاز به کار کرد. افزود: علاوه بر طرح‌های فوق،  ۸ طرح گردشگری در شهرستان نهبندان کلنگ زنی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان کرد: این طرح‌ها شامل احداث ۵ خانه‌ی بوم گردی در روستا‌های مزار سید علی، ۲ طرح در حیدر آباد، خوانشرف و چهارفرسخ هرکدام با زیربنای ۷۰۰ متر مربع، احداث ۲ کمپ گردشگری شامل دهکده گردشگری ریگزار و طاغزار چاهداشی و کمپ گردشگری عشایری سینه نهال چاهداشی و همچنین مجتمع خدماتی رفاهی درکیلومتر ۲۰ محور نهبندان - بیرجند است.

رمضانی ادامه داد: برای این طرح‌ها ۲۷ میلیارد و ۳۶۵ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده تا ظرف کمتر از ۱ سال دیگر به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/ ط آ

  کلنگ زنی ۸ طرح گردشگری در شهرستان نهبندان

برچسب ها: گردشگری ، صنایع دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.