رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان ازوجود ۲۲ شهرک وناحیه صنعتی مصوب دولتی دراستان خبرداد.

بختیار رازانی رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان گفت: استان لرستان ۲۲ شهرک وناحیه صنعتی مصوب دولتی دارد که از این تعداد ۱۷ شهرک وناحیه صنعتی آماده استقرار واحد‌های صنعتی است.

وی افزود: منطقه ویژه لرستان هم تنها منطقه ویژه اقتصادی استان است زیر مجموعه شهرک‌های صنعتی استان است و استان یک شهرک خصوصی هم دارد پتروشیمی لرستان که متولی آن بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: در شهرک‌های دولتی حدود ۳۵۰ واحد صنعتی به بهره برداری رسیده است که بالغ بر ۶۵ درصد این واحد‌ها فعال است البته این فعال بودن این واحد‌ها با ظرفیت ۱۰۰ درصدی نیست بلکه با ظرفیتی بین ۲۰ تا ۷۰ درصد فعال هستند وحدود ۳۰ تا ۳۵ درصد واحد‌ها غیرفعال هستند.

رازانی گفت: تعدادی از این واحد‌ها در تملک بانک‌ها هستند که با برنامه ریزی که انجام شده براین منوال است که بانک‌ها ظرف مدت حداکثر ۶ ماه فرایند واگذاری مجدد این واحد‌ها را انجام دهند واز طریق اقاله، اجاره به شرط تملیک یا مزایده عمومی در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار دهند.

وی افزود: برنامه ما برای سایر واحد‌هایی هم که غیرفعال هستند، چون این واحد‌ها امکانات زیر ساختی وزیر بنایی وخطوط تولید دارند حتی الامکان از طریق سازمان صنعت، معدن وتجارت هدایت کنیم برای متقاضیانی که قصد سرمایه گذاری جدید دارند.

وی ادامه داد: عمده تسهیلاتی که در حال حاضر به واحد‌های صنعتی داده می‌شود طرح رونق است که از سنوات گذشته هم جاری بوده است واحد‌ها می‌توانند از طریق سایت بهین یاب ثبت نام کنند واین تسهیلات را که نا محدود است وبراساس نیاز واحد‌های صنعتی است دریافت کنند وهم تسهیلات اشتغال روستایی است که از طریق سایت کارا می‌توانند ثبت نام کنند و تسهیلات مورد نیاز خودشان را دریافت کنند.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: علیرغم اینکه فشار‌های اقتصادی خصوصا امسال مشهود بوده است ما سال گذشته در ۶ ماهه ۸ قرارداد داشتیم با ۴ هکتار واگذاری، ولی خوشبختانه در مدت مشابه ابتدای امسال بالغ بر ۱۴ قراردادو ۱۷ هکتار واگذاری در شهرک‌های صنعتی استان داشتیم واین نشان می‌دهد که رغبت برای سرمایه گذاری در استان وجود دارد.

انتهای پیام/م

وجود ۲۲ شهرک وناحیه صنعتی درلرستان

برچسب ها: اشتغال ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.