معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر گفت: دراجرای آیین نامه کالای همراه ملوان مصوبه هیئت دولت، طرح عرضه سوخت به قیمت داخلی این هفته اجرا خواهد شد.

لنجداران بوشهری سوخت به قیمت داخلی می‌گیرندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، چند وقتی است که محاسبه قیمت سوخت به قیمت بین المللی، سفر لنج‌های استان بوشهر را بدون صرفه کرده آن‌ها در اسکله‌ها مانده‌اند.

بیش از دو هزار شناور تجاری در استان بوشهر فعالند که هرکدام از آن‌ها بین ۶ تا ۸ ملوان دارند و بیش از ۱۲ هزار نفر به طور مستقیم در شناور‌ها مشغول به کارند.

افزون بر این، ۳۵ تا ۴۰ هزار نفر نیز در بازار شهر‌های ساحلی از راه خرید و فروش کالای ته لنجی یا همراه ملوان فعالیت می‌کنند که با این حساب، حدود ۱۶۰ هزار نفر از جمعیت استان از راه واردات کالای ته لنجی روزگار می‌گذرانند.

حالا معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر گفته است: با پیگیری استاندار و هماهنگی وزارت نفت و سازمان بنادر و دریانوردی مقرر شده سه تا چهار روز آینده سوخت به قیمت داخلی به لنجداران این استان تحویل شود.

مجید خورشیدی افزود: براساس این آیین نامه ۷۰ درصد قیمت سوخت به قیمت داخلی و ۳۰ درصد براساس قیمت بانکرینگ تحویل لنجداران می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر یادآورشد: تلاش می‌کنیم در سریع‌ترین زمان ممکن آیین نامه چگونگی تحویل سوخت به استان اعلام شود که خبر آن به اطلاع لنجداران خواهد رسید.

خورشیدی گفت: برای ادامه تحویل سوخت به صاحبان لنج‌های سفاری (تجاری) در استان باید روی این شناور‌ها ردیاب نصب شود و تلاش می‌کنیم بهترین سامانه ردیاب که همه نیاز‌های لنجداران را (ای آی اس و یا جی پی اس) برطرف کند با بهترین کیفیت و کمترین قیمت، تهیه شود.

وی از لنجداران خواست در زمان اعلام شده ردیاب را روی شناور‌ها نصب کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر گفت: باتوجه به اینکه نوسان قیمت ارز کار لنجداران را کساد کرده است، پیش بینی می‌شود با تحویل سوخت به قیمت داخلی مشکل لنجداران تا حدودی برطرف شود.

انتهای پیام/ک

اختصاص سوخت به قیمت داخلی به لنج‌های بوشهری

برچسب ها: لنج باری ، سوخت ، ته لنجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.