معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:اهالی بهداشت و درمان برای استقرار در مسیر اربعین حسینی و خدمات رسانی به زائران بسیج می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آبادان از بسیج امکانات و آمادگی برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: پایگاه‌های درمانی در مسیر تردد زایران اربعین حسینی مستقر می‌شوند.

وی افزود: تمام امکانات درمانی و خدمات بهداشتی استان‌های خوزستان و ایلام برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین بسیج شده و همانند سال گذشته هیچ مشکلی در ارائه خدمات به زائران نخواهد بود.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طبق تقسیم‌بندی ستاد اربعین خدمات‌رسانی به زائران تا گذرگاه‌های مرزی بر عهده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و در کشور عراق بر عهده هلال‌احمر است.

حریرچی درباره ضرورت حفظ سلامت زائران تاکید کرد: زائران اربعین به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار به بهداشت فردی توجه کنند، در طول مسیر پیاده‌روی از آب بسته‌بندی‌شده و غذای گرم و سالم استفاده کنند و از مصرف سبزیجات و آب غیر بسته‌بندی‌ اجتناب کنند.

قائم مقام وزیر همچنین گفت: زائران اربعین امسال نیز در بازگشت توسط گروه های بهداشتی در مرزها ارزیابی سلامت می شوند.

مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان و مرز مهران در استان ایلام از مبادی تردد زائران اربعین حسینی به عراق هستند.

انتهای پیام/ د

درمانی ها آماده حضور در مسیر اربعین  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.