روزنامه البیان امارات نوشت تصمیم روسیه برای تحویل سامانه موشکی اس-۳۰۰ به سوریه راهبرد و سیاست تل‌آویو در قبال سوریه و لبنان را تغییر داد.

البیان: ارسال سامانه اس-۳۰۰ به سوریه قواعد بازی را برای تل‌آویو در منطقه تغییر می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه البیان امارات در گزارشی نوشت: در پی سرنگونی هواپیمای روسیه در سوریه و کشته شدن پانزده سرباز روس در هفده سپتامبر سال جاری، روسیه تصمیم گرفت سامانه موشکی اس-300 را در اختیار سوریه قرار دهد. کرملین این اقدام را «حفاظت از نیروهای روسیه توصیف و اعلام کرد ضد کشورهای ثالث نیست».

علت واقعی این تصمیم هر چه باشد واکنش به حادثه‌ای است که در هفده سپتامبر اتفاق افتاد. همانطور که انتظار می‌رفت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تصمیم گرفت ارزیابی وزارت دفاع را در این زمینه بپذیرد. اما تل‌آویو هنوز مدعی است هیچ کار اشتباهی نکرده است و به رعایت "خطوط قرمز" در سوریه ادامه می‌دهد. با این وجود، این مسئله قواعد بازی را برای تل آویو در سوریه تغییر می دهد زیرا دیگر مثل گذشته آزادی عمل نخواهد داشت.

پوتین گزینه های متعددی در اختیار داشت تا به رفتارهای تل آویو واکنش نشان دهد اما سعی کرد رفتار متعادلی در پیش گیرد. از سال 2013 اسرائیلی‌ها از روسیه خواستند سامانه موشکی اس-300 را به سوریه نفرستد و روسها نیز پذیرفتند. اما مسکو اخیرا تصمیم گرفت به سبب ضربه ای که به حیثیت ارتش روسیه در سوریه وارد شد این سامانه را در اختیار سوریه قرار دهد.


بیشتر بخوانید: آیا تل آویو دیگر جرأت حمله به سوریه را خواهد داشت؟


بسیاری در روسیه امیدوار بودند و انتظار داشتند پوتین زودتر از این سامانه موشکی اس-300 را به سوریه بفرستد تا اسرائیلی‌ها را بویژه پس از حادثه اخیر توبیخ و تنش روزافزون در سوریه را متوقف کند.

از این رو تصمیم پوتین برای تحویل سامانه موشکی اس-300 به سوریه با هر معیاری که در نظر بگیریم پاسخی متعادل به حادثه ای است که اخیرا به سبب رفتار خصمانه اسرائیل اتفاق افتاد و این امر اسرائیلی‌ها را وادار می‌کند زمانی که تصمیم می گیرند حملات جدیدی در سوریه انجام دهند بارها فکر کنند. اسرائیل هر تصمیمی که بگیرد اما اقدام اخیر روسیه راهبرد و سیاست اسرائیل در قبال سوریه و لبنان را تغییر می دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۷
اگه تحویل بشه میتوان توان اس 300 را مشاهده کرده آیا میتواند جلوی هواپیماهای اسراییلی را بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
هواپیماهای اف 35 نامریی را اگر رهگیری کند که آمریکا ضایع می شود
آخرین اخبار