براساس آمار موجود و نرخ ارز کنونی در کشور، همچنان تور‌های سیاحتی به کشور‌های توریستی ادامه دارد.

از نذر برای فقرا تا تور آنتالیایکی از کارشناسان مذهبی آستان قدس رضوی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ گفت: طبق آمار موجود، مردم ایران در سفر‌های توریستی هزینه می‌کنند و صرف هزینه‌ها در تور‌هایی مانند آنتالیا بسیار بیشتر از سفر‌های زیارتی بخصوص با نرخ ارز کنونی می‌شود که اکثر این سفر‌ها واجب نیست.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی افزود: همانطور که در همه‌ی روایات بیان شده در دین هیچگونه منافاتی با شیوه‌ی هزینه برای کار خیر وجود ندارد، تمامی این هزینه ها، هزینه‌های است که مردم برای نیازمندان انجام می‌دهند که باید به عنوان اولین نکته بیان شود، دین مبین اسلام مردم را به صدقه دادن، کمک به فقرا، مدرسه سازی وهر نوع عمل خیری تشویق می‌کند.

وی ادامه داد: در مجالس امام حسین (ع) اگر فردی هزینه‌ای را تقبل می‌کند در کنار آن به فقرا نیز کمک کند بسیار کار پسندیده‌ای انجام داده است.

وی با بیان اینکه چند سلبریتی با دیدگاه‌های مختلف به این مسئله دامن زده اند که هزینه‌ی نذری فقط برای فقرا و نیازمندان باشد و عموم مردم از آن استفاده نکنند، بیان کرد: این است که مجالس امام حسین (ع) می‌تواند زمینه ساز و مقدمه‌ای باشد برای اینکه افرادی ترغیب شوند که به هر نحوی در توانشان به بندگان خدا خدمت رسانی کنند.

وی با اشاره به اینکه در همه حال و همه جا می‌توان فرهنگ نذری دادن را ترویج کرد، گفت: چرا فقط در مجلس امام حسین (ع) و یا مسائل دینی دیگر مثل حج چنین صحبت‌هایی گفته می‌شود، بهتر است در مراسم‌های دیگر نیز به بیان این مسائل پرداخته شود.

انتهای پیام// ز. م
 

در همه حال و همه جا می‌توان فرهنگ نذری دادن را ترویج کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.