برداشت سیب در باغ‌های شهرستان نهاوند آغاز شد.

آغاز برداشت سیب از باغ‌های نهاوندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسین خردمند ،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به وجود بیش از ۱۳ هزار هکتار انواع باغ در این شهرستان گفت: از این میزان ۲ هزار و ۷۷۷ هکتار به کشت سیب درختی اختصاص دارد.

وی با اشاره به مثمر بودن ۲ هزار و ۵۵۰ هکتار از این باغ‌ها اظهار داشت: در نهاوند سیب پاییزه و تابستانه کشت می‌شود که عمده سیب نهاوند پاییزه است و برداشت آن از اوایل مهر آغاز می‌شود و تا نیمه آبان ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند اضافه کرد:سالانه بیش از ۱۳۰ هزار تن انواع میوهدر نهاوند تولید می‌شود که حدود ۷۵ هزار تن آن سیب است.

وی از افزایش تولید سیب امسال در مقایسه با پارسال خبر داد و افزود: خوشبختانه امسال ۱۵ درصد افزایش تولید سیب داریم که علت آن توجه کشاورزان به حرس، سم پاشی و مبارزه بیولوژیک و پذیرفتن توصیه‌های کارشناسان با شرکت در کلاس‌های آموزشی است.

خردمند کمبود سردخانه نگه داری میوه و همچنین نبود کارخانه‌های فرآوری و بسته بندی را از جمله مشکلات باغداران نهاوندی برشمرد و خاطرنشان کرد: در این شهرستان فقط ظرفیت نگه داری ۱۰ هزار تن میوه وجود دارد.

انتهای پیام/ ش

برداشت سیب در نهاوند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.