مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان از اجرایی شدن 800 هکتار آبیاری مکانیزه در همدان خبر داد.

اجرایی شدن 800 هکتار آبیاری مکانیزه در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ جواد رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه سطح زیر کشت محصول پر آب‌بری مانند سیب زمینی در شهرستان همدان از 6 هزار هکتار به 4 هزار هکتار کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: با توجه به کاهش سطح زیر کشت اما در میزان بهره‌وری تغییری ایجاد نشده است.

وی با بیان اینکه میزان برداشت سیب زمینی در هر هکتار ارتقا پیدا کرده است، ادامه داد: به دنبال توسعه کشت کلزا به عنوان کشت جایگزین غلات در همدان هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان ادامه داد:86 هکتار کلزا در شهرستان همدان کشت شده که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، بیان کرد: سال گذشته میزان بارندگی‌ها کم بود از این رو امسال استقبال بین کشاورزان برای کشت کلزا کاهش پیدا کرد.

رشیدی با بیان اینکه یکی دیگر از محصولات کم‌آب‌بر که کشت آن در بین کشاورزان تبلیغ می‌شود زعفران است، ادامه داد: زیاد مشتاق به توسعه کشت زعفران در همدان نیستیم زیرا این محصول در شمال شرق کشور تولید می‌شود و ما قصد رقابت با هموطنان خود را نداریم.

رشیدی با اشاره به اینکه در زمین‌هایی که میزان آب آنها کم شده کشت زعفران توصیه می‌شود، تصریح کرد: جهاد کشاورزی شهرستان همدان بیشتر در زمینه مکانیزاسیون آبیاری فعالیت می‌کند و آبیاری‌های کم فشار را توسه می‌دهد تا مصرف آب کمتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه 800 هکتار انواع آبیاری مکانیزه در شهرستان همدان اجرا شده است، ادامه داد: در حال توسعه کشت نخود دیم در همدان هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان سال گذشته کشت کاملینا در همدان به صورت آزمایشی انجام شد، افزود: با وجود عدم اطلاع عرضه‌کننده نسبت به کشت کاملینا و نحوه کشت آن و با توجه به عدم بارندگی به هنگام در تقویم کشاورزی اما از میزان برداشت راضی بودیم.

انتهای پیام/ب

تبلیغ کشت زعفران در همدان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.