مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد گفت: اراضی کشت سیب‌زمینی شهرستان اسدآباد به طور کامل به سیستم آبیاری قطره ای مجهز شده اند.

مجهز شدن اراضی سیب‌زمینی اسدآباد به سیستم آبیاری بارانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛سقراط بیرنگ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد اظهار داشت: از سال گذشته 100هکتار از اراضی سیب‌زمینی شهرستان به سیستم آبیاری قطره‌ای مجهز شد که در تلاشیم در سال آینده با همیاری و همکاری کشاورزان سیب‌زمینی‌کار 200 هکتار دیگر از اراضی سیب‌زمینی به سیستم آبیاری قطره‌ای مجهز شود.

وی خاطرنشان کرد: سطح زیرکشت سیب‌زمینی امسال این شهرستان را 2   هزار هکتار اعلام کرد و افزود: براساس پیش‌بینی‌ها از سطح زیرکشت امسال سیب‌زمینی شهرستان 80 هزار تن محصول برداشت و تولید خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد با بیان اینکه 100درصد عملیات کاشت، داشت و برداشت در اراضی کشت سیب‌زمینی شهرستان به صورت مکانیزه انجام می‌گیرد.

بیرنگ ادامه داد: کشت سیب زمینی امسال این شهرستان نسبت به سال گذشته با برگزاری کلاس‌های ترویجی و توصیه های مروجین مراکز جهاد کشاورزی به بهره برداران 10 درصد کاهش داشته است .

وی با اشاره به اینکه بیشترین سیب‌زمینی‌کاران شهرستان در اراضی منطقه چهاردولی و یک سوم در دشت اسدآباد فعالیت دارند تصریح کرد: برداشت سیب‌زمینی از ابتدای مهرماه در این شهرستان آغاز شده و 500 بهره بردار در این منطقه کشت سیب زمینی انجام داده اند.

مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد تاکید کرد:سیب‌زمینی از جمله کشت‌های پرآب‌بر بوده و در کاهش هر چه بیشتر منابع آب و سفره‌های آب زیرزمینی دشت اسدآباد و نامناسب شدن بافت و ترکیبات خاک نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام/ب

2هزارسطح زیر کشت سیب زمینی در اسد آباد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.