نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت : حوزه علمیه استان اصفهان از لحاظ علمی رتبه بالایی دارد و در المپیادهای علمی از بین 22 نفر از افراد ممتاز 7 نفر از حوزه علمیه خواهران استان اصفهان بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله مرتضی مقتدایی نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مدارس علمیه خواهران در استان اصفهان با بیان این که امیدواریم بتوانیم خدمتگزار به نظام و اسلام باشیم و این خدمات مورد رضایت امام زمان(عج) قرار گیرد ، اظهار کرد : حوزه علمیه استان اصفهان از لحاظ علمی رتبه بالایی دارد و در المپیادهای علمی از بین 22 نفر از افراد ممتاز 7 نفر از حوزه علمیه خواهران استان اصفهان بوده‌اند ، این در حالی است که بعضی استان‌ها هیچ برگزیده‌ای نداشتند.

وی افزود : در حوزه‌های علمیه استان اصفهان در بین خواهران حدود هزار نفر حافظ کل قرآن کریم داریم ، همچنین در بیش از هزار مدرسه هر روز طلاب خواهر نماز جماعت خوانده و تبلیغ می‌کنند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد : درحوزه علمیه اصفهان حدود 1644نفر در سطح دو ، 322 نفر در سطح سه معادل کارشناسی ارشد و 77 نفر در سطح چهار برابربا دکترا در حال تحصیل هستند.

آیت الله مقتدایی تصریح کرد : دراستان  اصفهان 52 حوزه  داریم که 6700 نفر در آن حضور دارند و از این تعداد حوزه 15 مدرسه علیمه در شهر اصفهان و بقیه در دیگر شهرستان ها مثل نجف آباد و خمینی شهر و شهرضا هست.

وی ادامه داد : امروز در  این برنامه به عنوان طلیعه ی حضور و آغاز تحصیل گروه دانشجویان تازه وارد و ارائه ی برنامه های درسی  برگزار شد و 1300 نفر از عزیزان سال اولی با حضور خود در این همایش با راهکارهای آموزشی حوزه علمیه خواهران اصفهان آشنا شدند.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه بیان کرد : حضور در حوزه علمیه و‌خواندن دروس دینی ارزش زیادی دارد ، هرچند خواندن سایر رشته‌ها و خدمات اجتماعی برای خدا باشد اجر دارد و بهشتی هستید؛ حضور در حوزه علمیه و خواندن دروس حوزوی باعث می‌شود در آینده یک عالم دینی و عالم به علوم اهل بیت شوید.

آیت الله مقتدایی خطاب به افراد جدیدالورود به حوزه علمیه گفت : کار خیری از پدر و مادر یا از اجداد موجب شده که پاداش و نعمت حضور در حوزه علمیه به شما داده شود؛ وقتی شما به یک نفر مسائل دینش را یاد دهید ثواب زیادی دارد، دین‌دار کردن مردم که توسط شما صورت گیرد ارزش زیادی دارد؛ امام صادق(ع) می‌فرمایند راوی حدیث که قلوب شیعیان را محکم می‌کند از هزار عابد فضیلت بالاتری دارد.

وی با بیان اینکه در روز قیامت به عابد می‌گویند به بهشت برو اما به عالم می‌گویند بمان و شفاعت کن و او می‌تواند هزاران هزار نفر را بهشتی کند، او می‌تواند کسانی را شفاعت کند که محبت، دوستی و رفاقت با او داشته و به او احترام گذاشتند.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: هر مسأله‌ای از احکام دین را به کسی یاد دادید، هرچه این فرد به آن حکم از دین که به او یاد دادید عمل کند و هر ثوابی ببرد مثل آن ثواب را در نامه عمل شما نیز می‌نویسند.

آیت الله مقتدایی تصریح کرد: با نشاط، خلوص، جدیت، علاقه تمام و محکم به کارتان ادامه دهید و تحت تأثیر القائات مسموم فضای مجازی در رابطه با روحانیان و طلاب قرار نگیرید.

انتهای پیام/م

شروع سال تحصیلی مدارس علمیه خواهران در استان اصفهان با حضور نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار