معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۳ درصد از جمعیت استان بی سواد هستند که عمده این بی‌سوادان در گروه سنی ۱۰ تا ۲۰ سال قرار دارند.

۳ درصد از جمعیت استان بوشهر بی سواد هستندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامرضا دانش‌فر با اشاره به برنامه‌های آموزش و پرورش برای ریشه کنی بی سوادی در استان افزود: ثبت نام از بیش از ۳ هزار نفر از افراد فاقد توانایی خواندن و نوشتن آغاز شده است.

وی با درخواست از فرهنگیان برای کمک به باسوادی افراد فاقد نعمت خواندن و نوشتن افزود: با توجه به نفوذ و آشنایی که فرهنگیان نسبت مردم محلات، مدرسه و اولیا دانش آموزان دارند می‌توانند در شناسایی، معرفی و جذب افراد جویای سواد نقش موثری داشته باشند.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان سوادآموزی را فعالیتی مشارکتی دانست و با اشاره به نقش دانش‌آموزان در باسوادی اولیا خود تاکید کرد: دانش آموزان می‌توانند در اجرای طرح باسوادی اولیای بی‌سواد مشارکت فعال داشته و والدین خود را به باسواد شدن تشویق کنند.

وی در مورد میزان پرداخت حق الزحمه فرهنگیان و دانش آموزانی که در جذب و باسوادی افراد بی سواد مشارکت می‌کنند هم گفت: دانش آموزانی که اولیای خود را باسواد کنند به ازای هر نفر مبلغ ۸ میلیون ریال و هر فرهنگی برای آموزش فرد به فرد ۸ میلیون ریال و برای تشکیل کلاس سواد آموزی معادل ۴۰۰ ساعت اضافه تدریس دریافت می‌کند.

انتهای پیام/م

بی سوادی ۳ درصد از جمعیت استان بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.