مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از برگزاری 4 مجمع انتخاباتی باقی مانده تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدتقی امیری خراسانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در مجمع انتخاباتی رییس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی استان کرمان که با حضور رییس فدراسیون در تالار بهارستان برگزار شد، با اعلام اینکه یکی از هیئت هایی که در دراز مدت با سرپرستی اداره می شد، هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی بود، گفت: امروز به لطف خداوند و کمک های جعفری، رییس فدراسیون توانستیم مجمع انتخاباتی این هیئت را برگزار کنیم.

وی افزود: 4 هیئت در کرمان داریم که فعلا به صورت سرپرستی هستند که تا آخر سال از این حالت بیرون می آیند.

امیری خراسانی ابراز امیدواری کرد: ورزش استان، هرگز هیئتی را در قالب سرپرستی نبیند و مجامع بلافاصله پس از پایان دوره ی 4 ساله برگزار شوند تا در این راستا، نتایخ خوبی را بگیریم.

وی هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی را یکی از هیئت هایی دانست که صدای بلندی ندارد اما تأثیرگذاری بلند و فرآوانی دارد.

امیری خراسانی با اعلام اینکه خیلی از امکانات ورزشی در شهرها فراوانتر از روستاهاست، تصریح کرد: با سیاست های وزارت ورزش و جوانان و حمایت های فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی، هم اکنون اتفاقات مثبت و دوراندیشانه ی خوبی در سطح روستاها رخ داده است.

وی راه اندازی خانه های ورزش روستایی، توزیع تجهیزات و پکیج های ورزشی در روستاها و ساخت زمین های چمن مصنوعی گل هندبالی  را برخی از پیشرفت های ورزش روستایی طی سال های اخیر در استان کرمان عنوان کرد و یادآور شد: این عوامل سبب ایجاد شور و نشاط اجتماعی در روستاها شده است که سیاست مداران می توانند با ساخت این نوع اماکن ورزشی، حتی در روستاها و در شهرهای کوچک و بخش ها به این مهم کمک کنند.

امیری خراسانی یکی دیگر از اتفاقات مثبت سال های اخیر را برنامه ششم توسعه و ماده 94 در بحث توسعه ورزش همگانی و روستایی و عشایری، از طریق 27 صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده دانست و گفت: به جد و قدرت می توانیم بگوییم نسبت به سال 96 اتفاقی که رخ داد، درصد اعظم پول هایی که از این طریق بدست آمد، به سمت شهرستان ها سرازیر شد.

وی افزود: در سال های گذشته شاید 60 درصد توزیع کمک ها برای هیئت های استانی و تنها 40 درصد مربوط به هیئت های شهرستانی بود، این در حالیست که ما تلاش کردیم، حدود 60 درصد کمک ها به هیئت های شهرستانی و 40 درصد به هیئت های استانی صورت گرفت.

امیری خراسانی تصریح کرد: به حق، هیئت های شهرستانی هم با درایت گام های مثبتی را برداشتند و کارهای مناسبی را انجام دادند که برگزاری جشنواره های نورزوی و بومی و محلی از مهمترین این برنامه هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به برگزاری جشنواره های بومی و محلی کبوترخان و حرکت برکت عباس آباد حاجی شهرستان رفسنجان اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری این چنین جشنواره هایی علاوه بر آشنایی مردم از نزدیک با بازی های بومی و محلی، لحظات شاد و شیرینی را در کنار یکدیگر رقم می زند.

 امیری خراسانی با اعلام اینکه بنده دید خاصی نسبت به هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی دارم، خطاب به روسای این هیئت در شهرستان ها گفت: جای کار بسیاری در این هیئت وجود دارد و در این راستا رسالت سنگینی بر دوش شماست.

وی خلاقیت در امورات را از مهمترین نکات مورد توجه کارکنان این هیئت ها عنوان کرد و افزود: می توان با یک خلاقیت در بازی هایی که برگزار می شود، اتفاقات فرهنگی ـ اجتماعی خوبی را بوجود آورد.

انتهای پیام/ب

مجمع انتخاباتی رییس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار