کمیته امداد امام خمینی (ره) با هدف کمک به نیازمندان فعالیت‌های گوناگونی را در سطح کشور دارد.

کمیته امداد بازوی توانمند کشوردر کمک به نیازمندان به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ این نهاد همواره در تعامل باخیرین به انجام کار‌هایی ازقبیل: پرداخت وام قرض الحسنه و تهیه مواد اولیه و ابزار کار به منظور کسب درآمد، برنامه ریزی جهت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مانند قالیبافی، دامداری و صنایع دستی، تهیه جهیزیه برای نوعروسان خانواده‌های تحت پوشش و... می‌پردازد.
 
اما با توجه به هجمه‌های اخیر درباره کمیته امداد امام خمینی(ره) درباره چگونگی کمک به محرومین و نحوه ارائه خدمات در این نهاد، برای رفع ابهامات به سراغ چندتن از مسئولین رفتیم.

با مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در مورد میزان مشارکت‌های نیکوکاران با این نهاد به گفتگو نشستیم.

کمک نیکوکاران با وجود مشکلات اقتصادی

حبیب الله آسوده، با بیان اینکه پیش بینی این نهاد برای امسال جذب بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان مشارکت نیکوکارانه است می‌گوید: در نیمه نخست امسال نیکوکاران با مشارکت ۸۲ میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان کمک‌های خیرخواهانه به صورت نقدی و غیرنقدی در قالب طرح‌های مختلف به کمک این نهاد آمدند.

وی به رشد ۲۴ درصدی مشارکت نیکوکاران با کمیته امداد خراسان رضوی در نیمه ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اشاره می‌کند و می‌افزاید: نیکوکاران در نیمه نخست سال گذشته ۶۶ میلیارد و ۵۱۴ میلیون تومان به این نهاد کمک کردند.

آسوده می‌گوید: مردم خیر درنیمه نخست امسال بیش از ۱۲ میلیارد تومان به صدقات، بیش از ۱۷ میلیارد تومان به اکرام ایتام و محسنین، بیش از ۱۳ میلیارد تومان به زکات و بیش از ۳۹ میلیارد تومان مبتنی بر نیاز به کمیته امداد و مددجویان تحت حمایت کمک کردند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی در میزان کمک نیکوکاران تاثیر نداشته است می‌گوید: خیران برای کمک به نیازمندان همیشه در صحنه آماده هستند و مشکلات اقتصادی و تورم موجب کاهش کمک‌های آن‌ها به این نهاد نشده بلکه خوشبختانه شاهد رشد بوده ایم که این نشان از نگرش مثبت مردم، درک موقعیت محرومین و اعتماد به این نهاد می‌باشد.

وی استفاده از شیوه‌های نوین برای همکاری با این نهادرا توصیه می‌کند ومی گوید:پرداخت از طریق کد یو اس اس دی: # ۰۵۱ * ۸۸۷۷ * و یا نصب اپ سنا و نیز دستگاه‌های خود پرداز بانک‌ها بهترین شیوه ممکن در کمک‌های نقدی به نیازمندان است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی میگوید: خیران برای کمک به نیازمندان همیشه در صحنه آماده هستند و مشکلات اقتصادی و تورم موجب کاهش کمک‌های آن‌ها به این نهاد نشده بلکه خوشبختانه شاهد رشد بوده ایم که این نشان از نگرش مثبت مردم، درک موقعیت محرومین و اعتماد به این نهاد می‌باشد.

از دیگر فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) می‌توان به انجام پروژه‌های عمرانی اشاره کرد.
در همین رابطه درنیمه نخست سال، ۹۷ پروژه عمرانی مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی اجرا شده است.

کمیته امداد، فعال در پروژه‌های عمرانی

محمدرحیم صحرا پیما، مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه این نهاد در شش‌ماهه نخست امسال هزار و ۹۰۰ پروژه عمرانی شامل خرید و یا ساخت مسکن و تعمیرات را انجام داده است، می‌گوید: این پروژه‌ها شامل ۸۲۵ مورد تعمیرات، ۷۱۵ مورد ساخت مسکن روستایی، ساخت و یا خرید مسکن شهری ۲۷۱ مورد، تکمیل واحد‌های نیمه‌تمام روستایی و شهری ۴۲ مورد و بهسازی سرویس بهداشتی ۴۶ مورد می‌شود.

وی با بیان اینکه تأمین اعتبار اجرای پروژه‌های عمرانیاز محل‌های منابع داخلی کمیته امداد، بانک‌ها، آورده مددجو و مشارکت نیکوکاران است می‌افزاید: برای اجرای پروژه‌های عمرانی در نیمه نخست امسال ۱۱ میلیارد و ۵۹۶ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی اظهار می‌کند: نیکوکاران به‌منظور کمک به تأمین مسکن نیازمندان می‌توانند با شماره‌گیری کد # ۰۵۱ * ۸۸۷۷ * اقدام کنند و یا با ارائه خدمت غیر نقدی اعم از فراهم کردن مصالح، کمک در نیروی انسانی ساخت و ... می‌توانند مشارکت نیکوکارانه داشته باشند.

در ادامه گفت و گویی درباره میزان دریافت صدقات در خراسان رضوی با معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در این استان انجام دادیم.

پیش بینی افزایش کمک‌ها در سال97

سلمان دانشور، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود میزان جذب صدقات در استان به بیش از ۲۶ میلیارد تومان افزایش یابد می‌گوید: نیکوکاران در نیمه نخست امسال ۱۲ میلیارد تومان صدقات خود را با استفاده از روش‌های حضوری وغیر حضوری پرداخت کردند
.
دانشور پرداخت صدقه به کمیته امداد استان را در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ چهار درصد عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد: شرایط اقتصادی و تورم‌های موجود در جامعه در اعتقادات و نوع‌دوستی مردم و مشارکت نیکوکاران تأثیر منفی نداشته بلکه در این مواقع شاهد حضور پررنگ‌تر و کمک‌های بیشتر نیکوکاران به‌منظور حمایت از نیازمندان که در شرایط سخت اقتصادی بیشتر آسیب می‌بینند هستیم. وی می‌گوید.

وی معتقد است: از مزیت‌های استفاده از روش‌های الکترونیکی تسهیل در پرداخت از سوی نیکوکاران و بدون هزینه، سرعت و امنیت بالا در انتقال است و خیرین باید به سمت استفاده از این روش‌ها بروند.

از آنجائیکه کمیته امداد امام خمینی در یک کشور و جامعه اسلامی تشکیل شده و هر فرد مسلمان وظیفه خود می‌داند که در برابر نیاز‌ها و گرفتاری‌های برادران دینی خود بی تفاوت نباشد و خدمت به محرومین را یکی از شیرین‌ترین عبادت‌ها می‌داند، همین امر باعث گردیده  که با یاری مردم مسلمان ایران این کمیته روزبه روز پیشرفت کرده و دامنه فعالیتهایش را گسترش دهد و باعث افتخار جامعه اسلامی گردد.
 
انتهای پیام//م.م
 
گزارشگر:فاطمه حسن زاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار