رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی با اشاره به اینکه 80 درصد از یادگیری از طریق مهارت های دیداری صورت می گیرد، گفت: بازی ها این امکان را فراهم می سازند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، غلامرضا جعفری، رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی در حاشیه ی همایش پیاده روی در کرمان با اعلام اینکه حوزه فعالیت ما یک ویژگی خاص دارد، بیان داشت: ما به بازی های بومی محلی به عنوان میراث ناملموس فرهنگی ارج می نهیم ولی علاوه بر آن، این بازی ها کارکردهای علمی متنوعی دارند.

وی گفت: پیشگیری از آلزایمر، تقویت مهارت های شناختی را می طلبد.

جعفری افزود: یک بخش از فعالیت های ما این است که در قالب یکسری برنامه و بازی ها به آموزش طبیعت افراد بپردازیم و از منظر های دیگر از مباحث بازی ها استفاده کنیم، اینکه بگوییم بازی فقط برای سرگرمیست، این حرف بیهوده ایست، بلکه بازی ها، فلسفه و منطق علمی ویژه ای دارند.

وی تصریح کرد: 80 درصد از یادگیری از طریق مهارت های دیداریست و بازی ها این امکان را فراهم می سازند.

جعفری یادآور شد: فعالیت های ما هم معطوف به این امر است که بتوانیم با استفاده از سادگی و ویژگی بازی های بومی و محلی با عنوان میراث ناملموس فرهنگی، زمینه ای برای تربیت مدیران شایسته در این کشور فراهم کنیم و این هیچ تناقضی با سایر رشته های ورزشی ندارد.

وی با تبریک به مردم استان کرمان و جامعه ورزش این استان که نمایندگان ویژه ای در عرصه ی بین الملل داشته اند، گفت: در دنیا فرهنگمان باید معرف باشد و ورزشکاران ما سفیران فرهنگی ما در عرصه ی بین الملل هستند.

جعفری با تشکر از شرکت کنندگان در همایش پیاده روی و تبریک ویژه به نیروهای مسلح که دلاورمردان عرصه ی عزت و افتخار مملکتند، هفته ی دفاع مقدس را تبریک گفت و  برای همه آرزوی تندرستی و سلامتی کرد.

وی با اعلام اینکه ایرانی بزرگ است، ابراز امیدواری کرد: در این بزرگی که شایسته ی آن است در دنیا منادی صلح و آزادی و پرچمدار آن برای سالیان سال به عنوان یک وظیفه و رسالتی که برگرفته از نگرش ارزشی حاکم بر دین مبین اسلامیست، باشد.

انتهای پیام/ب

برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار