سفیر جمهوری قرقیزستان امروز با رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور در مشهد دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ غلامعباس ارباب خالص رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور در این دیدار با اشاره به نقش خراسان رضوی در جذب گردشگر خارجی گفت: به طور میانگین سالانه ۳۰ میلیون گردشگر به مشهد سفر می‌کنند که ۳ میلیون نفر از آن‌ها خارجی هستند وتسهیل صدور روادید در ایران نیز به این موضوع کمک شایانی کرده است.

وی افزود: با وجود پرواز‌های متعدد خارجی از فرودگاه بین المللی مشهد، اما پروازی میان این استان و جمهوری قرقیزستان برقرار نیست که باید تمهیدات لازم برای آن اندیشیده شود.

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور گفت: مشهد و خراسان رضوی دارای پشتوانه‌های محکمی در بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی، همکاری‌های علمی و گردشگری سلامت است که میتواند در همه این زمینه‌ها به جمهوری قرقیزستان خدمات ارائه کند.

خراسان رضوی می‌تواند یکی از مقاصد گردشگری قرقیزستان است

عوض بیک عبدالرزاق اف سفیر جمهوری قرقیزستان در ایران هم در این دیدار بر اهمیت خراسان رضوی در تبادلات تجاری منطقه تاکید کرد و گفت: خراسان رضوی یکی از مناطقی است که می‌تواند نقش کلیدی در ارتباطات تجاری میان ایران و قرقیزستان داشته باشد.
 
وی افزود: در تلاشیم با راه اندازی مجدد دفتر مشهد وبرقراری پرواز مجدد بین دو کشور تبادلات تجاری، فرهنگی وپزشکی آسان‌تری با ایران داشته باشیم.

سفیر جمهوری قرقیزستان گفت: خراسان رضوی می‌تواند یکی از مقاصد گردشگری قرقیزستان  است و ما خواستار گسترش همکاری‌های میان دو کشور و نیز استان‌های ایران و قرقیزستان در همه موضوعات هستیم وبرای تسهیل در این موضوع صدور روادید را به کمتر از ۵ روز وتعرفه آن را نیز تا ۵۰ درصد کاهش دادیم.
 
انتهای پیام//ا.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.