رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شمال شرق گفت: دفتر صدور ویزای این نمایندگی در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد در 2 ماه ابتدایی امسال 11 هزار و 302 ویزا صادر کرده است.

11 هزار و 302 ویزا در فرودگاه هاشمی نژاد مشهد صادر شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ غلام عباس ارباب خالص افزود: ویزا‌های صادر شده بین یک تا سه ماه اعتبار دارند که بیش از 90 درصد آن ویزا‌های زیارتی است.

وی گفت: میزان ویزای صادر شده این نمایندگی در سال گذشته 83 هزار و 287 فقره بوده است و این در حالی است که در سال 95 ویزا‌های صادر شده 74 هزار و 951 مورد و در سال 94 هم 39 هزار و 923 ویزا صادر شده بود.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شمال شرق افزود: صنعت گردشگری از اموری است که سرمایه گذاری کم و سود زیاد به دنبال دارد امکانات در این بخش مهم است، اما خدمات حرف اول را می‌زند.

ارباب خالص گفت: هر گردشگری که به ایران و مشهد سفر می‌کند با برخورد و رفتار و فرهنگ بالایی که در اینجا می‌بیند سفیر تبلیغی برای کشورمان خواهد شد و باید از این ظرفیت‌ها به خصوص در زمانی که تبلیغات منفی علیه ما زیاد است، به خوبی استفاده کنیم.

وی افزود: امسال هم مانند سال‌های گذشته برگزاری نمایشگاه و شناساندن ظرفیت‌های استان در دیگر کشور‌ها را در دست بررسی داریم که با همکاری استانداری خراسان رضوی و سازمان صنعت، معدن تجارت و شرکت نمایشگاه‌ها برپا خواهد شد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شمال شرق گفت: شهروندانی که قصد دارند به زیارت عتبات عالیات مشرف شوند نسبت به ثبت نام در دفاتر مجاز اقدام کنند.

ارباب خالص افزود: مواردی اتفاق افتاده است که دفاتر واجد صلاحیت زائران را به عتبات فرستاده اند و زائران در مسیر برگشت رها و دچار مشکل شده اند.

وی گفت: سرکنسول ایران در نجف اعلام کرد 15 اردیبهشت امسال 120 زائر از خراسان رضوی، 27 اردیبهشت ماه 65 زائر از شهر‌های مختلف ایران و 30 اردیبهشت ماه 260 نفر از قم به دلیل اعزام به وسیله دفاتر غیرمجاز دچار مشکل شده اند.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شمال شرق ادامه داد : ما وظیفه داریم از هموطنان در هر جای دنیا که دچار مشکل می‌شوند حمایت کنیم، اما باید با افرادی که به منظور سودجویی برای هموطنان و بخصوص زائران ایجاد مشکل می‌کنند برخورد قاطع شود، زیرا سرگردانی هموطنان در دیگر کشور‌ها به اعتبار جمهوری اسلامی ایران لطمه می‌زند.

انتهای پیام//م. ن


بیش از 90 درصد از ویزا‌های صادر شده زیارتی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار