زنگ روز جهانی گردشگری درهنرستان ابتکار ساری نواخته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سیف الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در حاشیه مراسم زنگ روز جهانی گردشگری در هنرستان ابتکار ساری گفت: مازندران ظرفیت های خوبی در حوزه گردشگری دارد و باید این توانمندی ها معرفی شود.

وی شمار گردشگران خارجی استان در امسال را حدود ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد گردشگران در امسال از جاذبه های استان بازدید کردند و می توانیم به سمت صنعتی که مورد میل و رغبت ما است پیش رویم زیرا پرچمدار اشتغال و اقتصاد می تواند صنعت گردشگری باشد.

فرزانه تسهیلات را از مشکلات مهم فراروی صنعت گردشگری برشمرد و خواستار مساعدت همکاری بانکها ودیگر دستگاه ها شد و گفت: برای توسعه گردشگری دریایی نیازمند همکاری سازمان بنادر، شیلات و غیره هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: در حال حاضر بیش از ٨٤ مجموعه بوم گردی در نقاط مختلف استان فعالیت می ‌کنند.

حسنی گفت: تسهیلات با نرخ ۶ درصد برای راه اندازی اقامت بوم گردی از محل اشتغال روستایی به افراد متقاضیان پرداخت شد.

معاون صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: بیش از نیمی از حدود ۳ هزار روستا در استان قابلیت گردشگری و ایجاد اقامتگاه ‌های بوم گردی دارند که با اختیار صدور مجوز‌های بوم گردی به دهیاران و بخشداری‌ها توسعه این بخش فراهم می ‌شود.

انتهای پیام/ م

آغاز برنامه های روز جهانی گردشگری در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.