کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: گرد و غبار که از روز گذشته وارد این استان شده و اکنون تمرکز آن بر شهرستان‌های جنوبی بویژه عسلویه است تا روز چهارشنبه در این منطقه فعال است.

گرد و غبار تا روز چهارشنبه فعال استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  محمدرضا انصاری گفت: در ۲ روز اخیر با تغییر جهت وزش باد به سمت شمالی میزان رطوبت استان بوشهر کاهش یافته که با متغیر شدن جهت وزش باد از فردا بطور مجدد شاهد افزایش رطوبت دراین استان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: همچنین بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم وزش باد‌های شمال غربی در روز جاری است.

انصاری گفت: پیش بینی می‌شود سرعت وزش این جریانات در ساعاتی از ظهر تا شب روی دریا و در قسمت‌های جنوبی استان بطور قابل ملاحظه‌ای افزوده و خلیج فارس نیز مواج و متلاطم شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت آیده آسمان استان بوشهر صاف همراه با غبار محلی، در طول روز وزش باد و در برخی نقاط همراه با گردوغبار پیش بینی شده است.

وی افزود: در این مدت جهت وزش باد شمال غربی تا غربی در قسمت‌های شمالی و مرکزی استان با سرعت ۸ تا ۳۰ پیش بینی شده که در ساعاتی از بعد از ظهر و شب گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

انصاری افزود: جهت وزش باد قسمت‌های جنوبی استان نیز ۱۲ تا ۳۴ و در ساعت‌هایی از بعدازظهر و شب تا ۴۸ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی و مرکزی استان ۳۰ تا ۹۰ سانتی متر پیش بینی شده که در ساعت‌هایی از بعد از ظهر و شب تا ۱۲۰ سانتی متر می‌رسد.

انصاری گفت: ارتفاع موج در سواحل جنوبی استان نیز ۶۰ تا ۱۲۰ پیش بینی شده که در ساعت‌هایی از بعد از ظهر و شب تا ۱۸۰ سانتی متر افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/م

گردوغبار تا فردا در جنوب استان فعال است

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.