اين روزها در لابه لاي اتفاقات روز تئاتر اجراي نمايش ها شروع و پايان آن ها تعويض و جايگزيني بازيگران حواشي تئاتر فجر زيرنويس اصلي است.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر

باشگاه خبرنگاران

، تئاتر در هفته اي كه گذشت مطابق با هر هفته با فراز و نشيب هاي زيادي همراه بود و اين مسئله بيشتر به دليل نزديك شدن به سي امين جشنواره فجر و حاشيه هاي آن است. البته بايد گفت تئاتر با وضعيتي كه در حال حاضر دارد فراز و نشيب آن هميشگي است و درياي پرتلاطم آن تبديل به دريايي طوفاني شده است نزديكي به جشنواره سي ام فجر بهانه اي براي طوفاني تر شدن اين اتفاقات است كه به اين مسئله دامن مي زند.

از مهمترين اتفاقاتي كه در هفته گذشته در تئاتر روي داد پايان يافتن انتخاب آثار در بخش هاي مختلف جشنواره و آخرين اعلام نتايج بود بسياري از هنرمندان شركت كننده در اين جشنواره از اعلام نتايج راضي و بسياري نيز ناراضي بودند البته اين مسئله طبيعي است كه ميزان تقاضاي هنرمندان از سراسر كشور براي شركت در جشنواره فجر مهمترين اتفاق تئاتري ايران بسيار زياد است و به طور حتم تعداد زيادي از آن ها نمي‌توانند حضور داشته باشند اما داوران و هيئت انتخاب آثار بخش هاي مختلف در جشنواره معتقدند كه اين انتخاب ها تنها براساس كيفيت بالاي آثار بوده است و به هيچ مسئله ديگري مربوط نمي شود.

در ابتداي هفته گذشته نشست نقد و بررسي نمايش خشكسالي و دروغ به نويسندگي و كارگرداني محمد يعقوبي در فرهنگسراي رسانه برگزار شد، اين نشست به دليل اين كه نمايش با توقيف مواجه شده بود با استقبال زيادي همراه شد و گفتگوي كاملي بين اعضاي اين گروه و مخاطبان صورت گرفت.

در اين نشست پيمان معادي كه قرار بود به خارج از ايران سفر كند حضور داشت و در خصوص اولين تجربه بازيگري اش صحبت كرد؛ وي از اجراي روز 12 دي اين نمايش حضور ندارد و به جاي او احمد مهرانفر ايفاي نقش مي‌كند.

هفته گذشته اولين نمايش سيار در ايران اجرا شد اين نمايش بر روي يك كاميون كه تماشاخانه اي سيار به حساب مي‌آيد به صحنه رفت.

اين تماشاخانه سيار مجهز به تمام سيستم هاي فني و صوتي براي يك اجراي كامل است.

قرار است اين نمايش كه خطبه زينبيه نام دارد پس از اجرا در محوطه تئاتر شهر در چند منطقه تهران اجرا شود.

نمايش رپرتواري از آثار گروه تئاتر دن كيشوت به همراه رونمايي از محسن در هفته گذشته از سوي كانون منتقدان خانه تئاتر نقد و بررسي شد، اين برنامه پس از اجراي روز دوشنبه 12 دي صورت گرفت.

در هفته گذشته اسامي داوران بخش راديو تئاتر سي امين جشنواره تئاتر فجر اعلام شد در اين بخش ايوب آقاخاني، داود رشيدي و صدر الدين شجره به داوري آثار مي‌پردازند.

نمايش كمي بالاتر به نويسندگي محمد چرمشير و كارگرداني آروند دشت آراي كه اين روزها در تالار حافظ به صحنه مي رود و مدتي است با بازي كامبيز ديرباز اجرا مي‌شود پس از بازگشت حبيب رضايي با اين بازيگر به اجراي خود ادامه داد.

نمايش همچون شبنمي چشم بسته و آغوش گشوده به كارگرداني علي نرگس نژاد كه در تالار حافظ اجرا مي‌شد، پنج شنبه 22 دي به كار خود پايان داد./ي2

يادداشت از شيوا حميدخاني.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار