رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر از برگزاری آیین سنتی شیره‌پزی مانیزان در 12 مهرماه خبر داد.

برگزاری آیین شیره‌ پزی  در مانیزانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ابراهیم جلیلی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر با اشاره به برگزاری جشنواره شیره‌ پزی مانیزان درملایرگفت: این آیین روز 12 مهرماه در روستای هدف گردشگری مانیزان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال با توجه به تقارن ماه محرم با این جشنواره این مراسم به صورت آیینی برگزار خواهد شد.

خلیلی از حضور مسوولان، گردشگران و اقشار مختلف مردم در این آیین خبر داد و اظهار داشت: قرار بود این آیین امسال در روز پنجم مهرماه برگزار شود که به دلیل آماده نبودن کشاورزان برای پخت سنتی شیره این مراسم، 12 مهرماه برگزار می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر ادامه داد: سخنرانی مسؤولان استانی و شهرستانی، اجرای موسیقی سنتی، شعرخوانی محلی، بازدید از کارگاه‌های شیره‌پزی، مسابقه عکاسی، غرفه فروش سوغات و صنایع دستی، ایجاد بازارچه فروش شیره، نقاشی روی صورت کودکان، انتخاب  شیره برتر و... از برنامه‌های پیش‌بینی شده در مراسم آیین شیره‌پزی مانیزان خواهد بود.

وی با اشاره به  اینکه روستای مانیزان به عنوان روستای هدف گردشگری ملایر انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته برای رفع مشکلات این روستا و ساخت جایگاه شیره ‌پزی اعتباراتی اختصاص پیدا کرد که تاکنون 200 میلیون تومان برای آن هزینه شده است.

جلیلی کف‌سازی، آسفالت، تسطیح و خاکریزی را از برنامه‌های عمرانی انجام شده برشمرد و ادامه داد: فاز دوم آن نیز که ساخت جایگاه شیره‌پزی بوده در حال انجام است و با اعتبارات تخصیص امسال، کار را ادامه خواهیم داد.

وی افزود: در صورت تخصیص هرچه سریعتر اعتبارات، تا سال آینده جایگاه شیره‌پزی مانیزان آماده خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایردرادامه با اشاره به هفته جهانگردی از 5 تا 12 مهرماه و روز جهانی جهانگردی در پنجم مهرماه گفت: شیره‌پزی مانیزان یکی از برنامه‌های ما در هفته جهانگردی است.


انتهای پیام/ج

آیین شیره‌ پزی درمانیزان برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.