هنرمندان و دوستداران میراث فرهنگی توقف ساخت وساز در کنار عمارت تاریخی نورمحال همدان در منطقه اعتمادیه را خواستارشدند.

درخواست توقف ساخت وسازدر کنار عمارت تاریخی همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ پس ازانتشار  خبر  ساخت وساز در کنار عمارت تاریخی نورمحال همدان درفضای مجازی حساسیت‌های دوستداران میراث‌فرهنگی آغاز شد و حتی اهالی محل با امضای طوماری خطاب به مسئولان استان همدان درخواست توقف احداث ساختمان های دوقلوی همدان درعرصه عمارت نورمحال (پارک پرواز) را مطرح کردند.

ساخت‌ و سازساختمان های دوقلوی ۸ طبقه همدان ، درعرصه یک بنای تاریخی ثبت ملی شده کاررا به جایی رساند تا پرویز پرستویی و امیرشهاب رضویان ، دو سینماگر ایرانی اهل استان همدان هم به این اقدام واکنش نشان بدهند و در نامه‌ای از مسئولان شهر همدان درخواست کنند که ساخت برج‌های دوقلو را برای حفاظت از بنای تاریخی پارک پرواز متوقف کنند.

عمارت تاریخی پارک پرواز با ۳۰۰ مترمربع مساحت در دو طبقه معماری ای شبیه

دارد و اکنون در بوستان پرواز اعتمادیه همدان واقع شده است.

یوسفی ، معاون شهرسازی و معماری شهرداری همدان با اشاره به اینکه اداره کل کمیته امداد با هدف اسکان مددجویان و سرمایه گذاری قصد ساخت مجتمعی با ۲۱ بلوک در این محدوده را داشت گفت : به علت حفظ این بنا شمار بلوک های این مجتمع به ۲ بلوک کاهش دادیم و ساخت این ۲ بلوک هم در حاشیه این عمارت ساخته می شود و این عمارت را حتی به لحاظ بصری هم تهدید نمی کند.

چند روزی است انتشار نامه آقایان پرویز پرستویی و امیر شهاب رضویان در صفحات فضای مجازی بویژه در استان همدان مورد توجه  قرار گرفته است.

انتهای پیام/د.ا

درخواست توقف ساخت وسازدر کنار خانه آمریکایی های همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.