سفیر ایران در کشور نیجریه گفت: روابط تجاری - اقتصادی استان یزد با کشور نیجریه توسعه میابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ مرتضی رحیمی سفیر ایران در کشور نیجریه در نشست مشترک با معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه سطح مبادلات تجاری فیمابین رضایت بخش نیست گفت: امیدواریم با عزم مسئولان و تشکل‌های بخش خصوصی استان یزد بتواند به عنوان محور مبادلات در غرب آسیا نقش خود را به نحو احسن ایفا کند.

رحیمی افزود: با امکانات بسیار خوبی که در استان در زمینه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و معدن وجود دارد اظهار امیدواری کرد در سالهالی آینده استان یزد به عنوان محور مبادلات تجاری در غرب آفریقا نقش خود را به نحو احسن ایفا کند.

وی یکی از مهمترین موانع توسعه روابط تجاری کشور ایران با نیجریه را آفریقا هراسی تجار و فعالان اقتصادی دانست و افزود: در تلاشیم تا این مانع رفع شود.

علی زینی وند معاون اقتصادی استاندار یزد در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان در حوزه تنوع تولیدات و گردشگری گفت: این ظرفیت‌ها بستر مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی و گردشگری   و اشتغال دارد.

زینی وند افزود:علی الرغم تنوع تولیدات در استان ، سطح مبادلات تجاری بین کشور نیجریه و استان یزد رضایت بخش نیست.

وی همچنین از حضور تشکل‌های اقتصادی استان در نمایشگاه کشور نیجریه برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی فیمابین در آبانماه سالجاری خبر داد.

در حال حاضر سطح مبادلات تجاری کشور نیجریه با استان یزد ۲۰ میلیون دلار در حوزه صنایع غذایی، کنجد و سنگ روی است.

انتهای پیام/ی

تلاش برای  توسعه روابط تجاری - اقتصادی یزد با نیجریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.