سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: امسال در سال تحصیلی جدید هشت هزار کلاس درس پذیرای دانش آموزان استان خواهند بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ عباس سعیدی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه امسال در سال تحصیلی جدید ۱۶۵ هزار دانش آموز سرکلاس درس رفتند، گفت: هشت هزار کلاس درس در قالب دو هزار آموزشگاه برای دانش آموزان استان آماده شده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی جاری با کمبود معلم مواجه نیست، افزود: امسال ۱۳ هزار و ۸۰۰ نیروی رسمی و پیمانی معلم، ۱۵۰ نفر نیوری خدماتی، ۱۴۷ نفر سرباز معلم و ۱۵۶ نفر نیروی تربیت معلم به دانش آموزان خدمات رسانی می‌کنند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه بخشی از بازماندگی از تحصیل به دانش آموزان عشایری باز می‌گردد، گفت: مدارس شبانه روزی متوسطه اول و دوم برای دانش آموزان احداث شده است، اما برخی از عوامل همچون کمک این افراد به خانواده موجب شده تا آن‌ها در دوره متوسطه اول و دوم از تحصیل بازبمانند.

وی با اشاره به این که ادامه تحصیل در دوره متوسطه اول اجباری است و دادستانی سال گذشته برای ادامه تحصیل دانش آموزان عشایری اقداماتی انجام داده است، افزود: در این راستا ۶۰۰ دانش آموز عشایری استان وارد چرخه ادامه تحصیل شدند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در استان، گفت: شهرستان بجنورد به لحاظ کمبود فضای آموزشی در مضیقه است و به طور کلی در بجنورد زمین آموزشی برای احداث فضای آموزشی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در بجنورد ۴۸۰ آموزشگاه وجود دارد که ۲۰۰ باب دو نوبته است.

انتهای پیام/ط


حضور ۱۶۵ هزار دانش آموز سال تحصیلی جدید در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.