مدیرعامل شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: هم اکنون ۵۱۷ طرح صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در حال تخصیص زمین و ساخت قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ حمیدرضا خانپور مدیرعامل شهرک‌های صنعتی قزوین با اشاره به اینکه ۵۱۷ طرح در شهرک‌های صنعتی استان در حال احداث است، گفت: از این تعداد ۳۵۰ طرح صنعتی در مرحله دیوار کشی، نصب سوله و ماشین آلات قرار دارند.

وی اضافه کرد: با بهره برداری از این طرح‌ها برای ۱۷ هزار و ۴۸۷ نفر به شکل مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: سرمایه گذاری برآورد شده مربوط به این طرح‌ها ۲۷ هزار و ۸۲۲ میلیارد ریال است.

خانپور به مزایای حضور سرمایه گذاران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اشاره کرد و افزود: دریافت زمین ارزان قیمت با پرداخت اقساطی و برخورداری از زیرساخت هایی، چون آب، برق، گاز و مخابرات و معافیت‌های مالیاتی به همراه ارایه مشاوره در امور تولید و بازاریابی از جمله این مزایا به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: ۵۳ درصد از اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به میزان ۳ هزار و ۴۴۶ هکتار در شهرستان تاکستان قرار دارد.

خانپور افزود: این شهرستان دارای ۲ شهرک صنعتی بنام‌های حیدریه و خرمدشت و ۲ ناحیه صنعتی به نام اسفرورین و نیکویه است.

وی اظهار داشت: از میان یک هزار و ۳۸۸ قرارداد منعقد شده با سرمایه گذاران برای ایجاد واحد‌های تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین، ۲۰۶ مربوط به شهرک‌ها و نواحی صنعتی تاکستان است.

خانپور یادآور شد: ۱۳۷ واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی شهرستان تاکستان دارای پروانه بهره برداری هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین با اشاره به تصویب منطقه ویژه اقتصادی در تاکستان، گفت: شهرک حیدریه مکان مناسبی برای استقرار این منطقه به شمار می‌رود.

به گفته خانپور، شهرک خرمدشت هم جزو بزرگترین شهرک‌های صنعتی کشور به لحاظ مساحت به شمار می‌رود و در آینده نه چندان دور به یکی از قطب‌های بزرگ صنعت ایران تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/

۳۵۰ طرح صنعتی درقزوین در  مرحله دیوار کشی، نصب سوله و ماشین آلات  است

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار