استاندار زنجان تاکید کرد:استان زنجان رتبه سوم کسب و کار را در کشور داراست و یکی از ۵ استان جاذب سرمایه گذاری در کشور ارزیابی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری استاندار زنجان در شورای برنامه ریزی و توسعه استان زنجان گفت:اصحاب رسانه با بیان دستاورد‌های حوزه سرمایه گذاری خارجی به شتاب توسعه استان کمک کنند
وی افزود:رسانه‌های جمعی و صداوسیمای مرکز استان باید با شفاف سازی و روشنگری درخصوص وضعیت سرمایه گذاری خارجی از خدشه‌دار شدن فضای سرمایه گذاری استان در جامعه جلوگیری کنند.

درویش امیری از اصحاب رسانه، فعالین حوزه اطلاع رسانی و صاحبان قلم و تریبون در استان انتظار می‌رود دستاورد‌های چشم‌گیر استان زنجان در بخش سرمایه گذاری خارجی را بیان نموده و به شتاب و سرعت توسعه استان کمک کنند.

وی ادامه داد:استان زنجان از نظر حجم سرمایه گذاری و جایگاه صنعتی، ارتقاء و رشد قابل توجهی داشته که این امر حاصل فضای مناسب استان و حضور سرمایه گذاران خارجی در زنجان است.

استاندار زنجان تاکید کرد:استان زنجان رتبه سوم کسب و کار را در کشور داراست و یکی از ۵ استان جاذب سرمایه گذاری در کشور ارزیابی شده است.

درویش امیری گفت:متاسفانه عده‌ای با اهداف و انگیزه‌های مشخص، برخی بر اثر بی اطلاعی و گروهی با تنگ نظری و با اغراض شخصی و سیاسی به فضاسازی در استان می‌پردازند و در پی لطمه به فضای سرمایه گذاری مطلوب در استان زنجان هستند که باید با مراقبت جدی از این اقدامات جلوگیری شود.

وی افزود:بی شک چنانچه تخلف و تخطی از سوی هریک از سرمایه گذاران روی دهد دستگاه‌های نظارتی و امنیتی با هوشیاری و دقت تمام و بدون تعارف با آن برخورد خواهند کرد لذا نباید با ناامن، غبارآلود و مسموم جلوه دادن فضای سرمایه گذاری در استان، جلوی توسعه زنجان گرفته شود.

استاندار زنجان تصریح کرد:مالیات وصولی از صاحبان مشاغل استان تنها ۳.۵ درصد از درآمد‌های استان را شامل می‌شود.

مقام عالی استان گفت:باید در قضاوت‌ها و نوع نگاهمان جانب انصاف را رعایت کنیم و چنانچه به سرنوشت استان علاقمند هستیم برای دستیابی به توسعه باید درست سخن بگوییم و قلم بزنیم.

درویش امیری افزود:میزان درآمد‌های استان از هریک از بخش‌ها از جمله دریافت مالیات، عوارض و درآمد‌های ناشی از فروش و ارائه خدمات کاملا مشخص و شفاف است.

وی گفت:میزان درآمد‌های استان در هر بخش بصورت تفکیک شده قابل ارائه می‌باشد و نباید با دامن زدن به شایعاتی از قبیل: افزایش درآمد‌های استان از محل مالیات مشاغل، فضای کسب و کار و تولید در استان را ملتهب نمود.

درویش امیری افزود:عوارض پرداخت شده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان در سال جاری افزایش ۲ برابری داشته است.

استاندار زنجان ادامه داد:طی سال ۹۷ حدود ۸۱ میلیارد تومان اعتبار از محل عوارض به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شده است.

وی گفت:تهاتر بهترین فرصت برای کاهش بدهی‌های دستگاه‌های اجرایی به پیمانکاران، بانک‌ها و شرکت‌ها به شمار می‌آید که مدیران استان باید در اسرع وقت با اجرای دستورالعمل ابلاغی از این فرصت ایجاد شده استفاده کنند.

درویش امیری گفت:میزان مشارکت مدیران در تصمیم گیری‌های جلسات استان، استقبال مدیران از دستورالعمل تهاتر برای کاهش بدهی‌ها و استفاده حداکثری از تسهیلات و ظرفیت‌های ایجاد شده از جمله شاخص‌های مهم در ارزیابی عملکرد مطلوب مدیران استان در بخش‌های مختلف می‌باشد.
 
انتهای پیام/ن

 

تهاتر بهترین فرصت برای کاهش بدهی‌های دستگاه های اجرایی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.