معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: بر اساس پیش‌بینی سازمان‌های معتبر بین‌المللی، ایران هم‌اکنون هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان است و تا سال ۲۰۳۰ به شانزدهمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل خواهد شد.


ایران تا سال ۲۰۳۰ به شانزدهمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل می‌شودبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باگاه خبرنگاران جوان، مهدی صولی، معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اهمیت و نقش جمهوری اسلامی ایران در تحولات غرب آسیا گفت: بدیهی است که تحقق این ایده نیازمند شکل گیری یک تفاهم فراگیر، متوازن، عادلانه و مبتنی بر احترام متقابل میان کشورهای آسیایی و اروپایی است.

وی  با اشاره به تاریخ پر فراز و نشیب ایران و اروپا  اظهارداشت: واضح است که ما در اینجا نمی‌خواهم تاریخ را مرور کنیم، بلکه علاقمندیم تا برای ساختن آینده ای بهتر با یکدیگر گفتگو کنیم، اما تکرار برخی تجربه ها بسیار مهم هستند. تجربه تاریخی به ما نشان می‌دهد که هر جا با یکدیگر گفتگو کردیم، نتایج مشترک و منافع خوبی برای طرفین بدست آمده است.

معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی با یادآوری تجربه برجام به عنوان یک نمونه اخیر در روند این تجربه تاریخی و تعامل میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اروپایی گفت: برنامه جامع اقدام مشترک در ژوئیه ۲۰۱۵ میان ایران، اتحادیه اروپا و گروه ۱+۵ منعقد شد. برجام را می توان نتیجه احترام به گفتگو، بردباری و التزام به دیپلماسی و چند جانبه گرایی همه کشورهای مذاکره کننده به خصوص ایران و کشورهای اروپایی قلمداد کرد.

وی ادامه داد: اکنون جمهوری اسلامی ایران همچنان به تعهدات خود در این توافق پایبند است، اما آمریکا به صورت یک جانبه از آن خارج شده است.

صولی با طرح این پرسش که اروپا به عنوان یکی از طرف های متعهد به این توافق بین المللی چگونه رفتار خواهد کرد، خاطر نشان کرد: پاسخ به این سوال، آینده روابط ایران به عنوان کشوری مهم و بزرگ در غرب آسیا با اروپا را رقم خواهد زد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های بسیار بالای همکاری با ایران گفت: بر اساس پیش بینی سازمان های معتبر بین‌المللی، ایران هم‌اکنون هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان است و تا سال ۲۰۳۰ به شانزدهمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل خواهد شد.

معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی  ادامه داد: ما علاقمند به توسعه روابط همه جانبه با اروپا و و استفاده از ظرفیت‌های متقابل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی هستیم.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم دورانی که اروپا و آسیا خود را دوستان دور از هم تلقی می کردند، سپری شده است، خاطرنشان کرد: ما باید برای حفظ و تقویت تعاملات میان دو طرف و تامین امنیت جهانی همکاری داشته باشیم.

معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اروپا و آسیا نیازمند عزم مشترک برای توسعه همکاری های اقتصادی و بازرگانی، توسعه فن آوری های نوظهور، مبارزه با افراط‌گرایی، مقابله با تغییرات آب و هوایی و گسترش انرژی‌های پاک، مبارزه با یکجانبه گرایی های آمریکا و مهمتر از همه تسهیل گفتگو و تعامل جوانان با یکدیگر هستند.

وی با اشاره به سطح خوب و رو به پیشرفت مناسبات ایران و آذربایجان با یکدیگر تاکید کرد: ایران و آذربایجان دست در دست یکدیگر، همانند دو برادر، دو دوست، دو همسایه و دو شریک راهبردی می توانند نقش سازنده ای در روند ساخت پل هایی میان آسیا و اروپا ایفا کنند.

صولی ادامه داد: غرب آسیا به عنوان یک منطقه حیاتی برای توسعه روابط میان آسیا با اروپا نقش مهمی ایفا می‌کند. این منطقه ظرفیت‌های قابل توجهی برای رشد اقتصادی بلندمدت و شکل گیری همکاری های راهبردی میان آسیا و اروپا دارد.

 معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد این نشست کمک کند تا اروپا واقعیت های این منطقه را بهتر ببیند، بیشتر بشنود و آینده نگرانه برای همکاری بهتر و بیشتر با آسیا تصمیم گیری کند.

لازم به ذکر است که در این سفر، معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی با علی احمدوف دبیر کل حزب آذربایجان نوین و همچنین بهار مرادوف معاون رئیس مجلس و رئیس کمسیون روابط بین الملل مجلس ملی آذربایجان نیز دیدار و گفتگو کرد.

 سخنرانی معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی در نشست شورای demyc  باکو با موضوع همکاری برای ساختن «پل هایی میان آسیا و اروپا» و با مشارکت نمایندگان احزاب دموکراتیک اروپایی و نمایندگانی از دیگر احزاب و سازمان های سیاسی 22 کشور برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
اگر درست عمل شود و اقتصاد مقاومتی رعایت شود و الا بر چه اساسی در سال 2030 از نظر اقتصادی جایگاه 16 خواهید داشت
آخرین اخبار