امام جمعه موقت بیرجند بر الگو گرفتن همگان از سید الشهدا (ع) و یاران با وفایش تأکید کرد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ حجت الاسلام نوفرستی، امام جمعه موقت بیرجند امروز در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند گفت: امام حسین (ع) و یارانش برای دفاع از حق به میدان آمدند و به شهادت رسیدند و این باید الگویی برای ما باشد که انسان مؤمن نباید نسبت به ظالمان بی تفاوت باشد و باید در مقابلشان بایستد.


وی افزود: باید از این همه عزت که با حضور مردم در حسینیه‌ها و مساجد رقم می‌خورد و روز به روز زمینه همدلی و انسجام را بین مسلمانان بیشتر می‌کند مراقبت کرد.


خطیب جمعه موقت بیرجند همچنین با اشاره به ۳۱ شهریور آغاز هفته دفاع مقدس گفت: ۸ سال دوران دفاع مقدس و حضور عزتمندانه امت اسلامی و همراهی با ولایت، دستاورد‌های عظیمی را رقم زد و زمینه عزت ایران اسلامی را در جهان فراهم کرد که ما باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم.


حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه ایران اسلامی پس از انقلاب و در دوران دفاع مقدس ۲۳۰ هزار شهید تقدیم کرده است افزود: با جانفشانی این شهدا، امروز در سطح منطقه و جهان حرف برای گفتن داریم.


وی گفت: امروز موضوع جهاد متفاوت شده است و در همه زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و فکری نیاز به جهاد داریم و باید دشمن را بشناسیم و اشراف اطلاعاتی داشته باشیم تا بتوانیم توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.


خطیب جمعه موقت بیرجند به بازگشایی مدارس نیز اشاره کرد و افزود: رسالت معلمان و اساتید در حوزه و دانشگاه بسیار سنگین است و باید فرزندانمان را دراین مسیر، با ایمان به خدا و همگام با نظام اسلامی تربیت کنیم.
منبع:صدا و سیما
انتهای پیام/ب


اقامه نماز جمعه در خراسان جنوبی

برچسب ها: نماز جمعه ، امام حسین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار