پایگاه اینترنتی شبکه سی ان بی سی گزارشی را درباره کشور‌هایی که بیشترین تعداد افراد ثروتمند جهان در آنها ساکن هستند، منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه اینترنتی شبکه سی ان بی سی، بر اساس گزارش «ثروتمندترین افراد جهان در سال 2018»، در حال حاضر 71 درصد از افراد ثروتمند جهان در 10 کشور زندگی می کنند. آمریکا بیشترین تعداد افراد ثروتمند را در جهان داراست. در سال 2017، تعداد افراد فوق ثروتمند آمریکا 79595 نفر گزارش شده بود که این تعداد از کل ثروتمندترین های 5 کشور بعد از آن یعنی ژاپن، چین، آلمان، کانادا و فرانسه بیشتر است. این آمار همچنین بدان معناست که در حال حاضر 31 درصد از ثروتمندترین افراد جهان در آمریکا زندگی می کنند. در زیر نموداری از 10 کشوری که ثروتمندترین افراد جهان در آن زندگی می کنند، منتشر شده است. منظور از این افراد، کسانی هستند که دارایی آنها از 30 میلیون دلار بالاتر است.

کشورهایی که ثروتمندترین های جهان در آنجا زندگی می کنند:

۷۱ درصد ثروتمندترین‌های جهان در این ۱۰ کشور زندگی می‌کنند+ نمودار

همانطور که در این نمودار دیده می شود، در رتبه های دوم و سوم کشورهای ژاپن و چین قرار دارند که در سال 2017، به ترتیب 17915 نفر و 16875 نفر از جمعیت آنها جزء ثروتمندترین های جهان بوده اند. پس از آن کشورهای آلمان، کانادا، فرانسه، هنگ کنگ، انگلیس، سوئیس و ایتالیا قرار دارند.

با وجود اینکه آمریکا رتبه نخست این نمودار را از آن خود کرده است، این کشور کمترین میزان رشد را از نظر جمعیت ثروتمندترین ها تجربه کرده است. جمعیت ثروتمندترین های آمریکا از سال 2016 تا 2017 با 8.9 درصد افزایش همراه بوده است. این درحالی است که در کشورهایی مثل ژاپن، چین و فرانسه این افزایش تقریبا دو برابر بوده است.

گزارش «ثروتمندترین افراد جهان در سال 2018» همچنین نشان داد از سال 2012 تا 2017 تعداد افراد ثروتمند در بنگلادش --که یک کشور در جنوب آسیاست-- با بیشترین رشد همراه بوده است. پس از بنگلادش کشورهای چین، ویتنام، کنیا و هند قرار گرفته‌اند. جمعیت ثروتمندترین های بنگلادش از سال 2012 تاکنون با بیش از 17 درصد افزایش همراه بوده است. از جمله علل آن، رشد مداوم تولید ناخالص داخلی این کشور و همچنین کمتر بودن جمعیت آن در مقایسه با آمریکاست.

کشورهایی که تعداد افراد ثروتمند در آنها با بیشترین رشد همراه بوده است:

۷۱ درصد ثروتمندترین‌های جهان در این ۱۰ کشور زندگی می‌کنند+ نمودار


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۸ شهريور ۱۳۹۷
صد در صد ثروتمندان در ایران هستند میدونی چرا؟ چون پراید میخرند چهل میلیون اگر پراید بشه یکصدو چهل میلیون مردم پشت در کارخانه میخوابند تا به محض تولید لاستیک های آن را لمس کنند و روحیه بگیرند.و کارخانه را خالی از پراید کنند واقعا پراید زیباست جادار و امن سبک دنده هوایی و دنده چپ و دنده له شدن هم داره تازه اونم در یک ثانیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۸ شهريور ۱۳۹۷
سلام لطفا لیست کشورهایی که مردم از لحاظ مالی نابود شدند اعلام نمایید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۸ شهريور ۱۳۹۷
ثروتمندان توی اون کشورها زندگی می کنند یا اینکه مردم اون کشورها توان جذب ثروت بیشتری دارند اون هم در اثر علم و تکنولوژی؟
Germany
ناشناس
۲۰:۴۲ ۲۸ شهريور ۱۳۹۷
ایران پس کجاست؟
Germany
ناشناس
۲۰:۱۶ ۲۸ شهريور ۱۳۹۷
ایران نفر اول هست
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۸ شهريور ۱۳۹۷
ثروت پیشکشم. بتونم یک زندگی عادی داشته باشیم فعلاً
Iran (Islamic Republic of)
کمیته امدادی
۱۹:۴۶ ۲۸ شهريور ۱۳۹۷
ایرانی ها تنها درآمدشون یارانه هستش اگه همه یارانه ها رو به یه نفر بدن شاید تو ایرانه یکی ثروتمند بشه
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۹:۰۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۷
از دیدگاه دین مبین اسلام موقعی که ثروت از راه درست امده باشد هیچ اشکالی ندارد شما اگر نگاه کنید به این افراد خواهید دید که در اثر سرمایه گذاری این افراد تعداد زیادی شاغل شده اند و علم نیز با سرعت در اثر این سرمایه گذاریها پیشرفت کرده و خداوند هم به ثروت انها روز به روز افزوده است. چون دعای خیر خیلی از افراد پشت سر انها است. البته شاید همه مثل هم نباشند باید انسان حداکثر را در نظر بگیرد شاید انسان کثیف هم در بین انها باشد و درصدی از انها هم بد باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۸ شهريور ۱۳۹۷
رشد افزایش ثروت مندان. ده برابر میانگین رشد جهانی ایست. مثال خودمن,بیکارم. اما پراید سال ۸۸ خریدم ۶۸۰۰ الان شده ۱۶ میلیون آیا این ثروت مندی من نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۲۸ شهريور ۱۳۹۷
شما لطفا" خودت به انها مقایسه نکن اینها بیشترشون در استارتاپها و کمپانیهای صنعتی و علمی سرمایه گذاری کردند.
United States of America
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
نه بابا . پراید 50 میلیون تومنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۲۸ شهريور ۱۳۹۷
ااا. در ایران با این نرخ تورم و دلار سرعت رشد افزایش ثروت اقازادهها خیلی بالا رفته و لذا باید ایران رتبه اول رو میداشت
آخرین اخبار