راسخی با اشاره به شرایط پیش روی کشور، از تامین مواد اولیه تولید واکسن تا سه سال آینده خبر داد.

تامین مواد اولیه واکسن سازی تا سه سال آینده/ موسسه رازی در هر شرایطی رو به جلو گام بر می‌داردبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهرداد راسخی معاون تضمین کیفیت موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در خصوص اعمال تحریم های پیش رو و برنامه موسسه رازی برای مقابله با آن گفت: این نخستین بار نیست که با تحریم های ظالمانه مواجه می شویم اما با برنامه ریزی های انجام شده آمادگی کامل داریم واکسن های مورد نیاز کشورمان را تولید کنیم.

وی افزود: تامین مواد اولیه تولید واکسن، افزایش ظرفیت بخش های تولیدی و استفاده از ظرفیت های مغفول این بخش و اتخاذ تدابیر لازم برای استفاده بهینه از تجهیزات و امکانات بخشی از فعالیت های است که انجام شده و در این خصوص برنامه های منسجمی پیش بینی شده است.

معاون تضمین کیفیت موسسه رازی با بیان اینکه برنامه های مشخصی در عرصه های پشتیبانی، تولید، کنترل و بازار اندیشیده شده تا بتوانیم کمبودها را به شکل قابل قبولی پوشش دهیم، تصریح کرد: دست کم تا 3 سال آینده مواد اولیه ساخت واکسن خریداری شده و در این زمینه نگرانی نداریم.

وی گفت: گرچه در این شرایط همکاران ما زحمت و تلاش مضاعفی متحمل خواهند شد و ناچارند در 2 یا سه شیفت کار کنند اما اجازه نخواهیم داد در عرصه واکسن سازی دستخوش بازی هایی شویم که دیگران خارج از مرزها برای ما طراحی می کنند.

راسخی تاکید کرد: ما تلاش مان را می کنیم، سختی ها را با همکاری و همدلی پشت سر خواهیم گذاشت و در هر شرایطی قدم هایمان را رو به جلو بر می داریم.

معاون تضمین کیفیت موسسه رازی همچنین در خصوص شرایط خاص ارزی کشور و برنامه این موسسه برای تامین واکسن های طیور اظهار کرد: به رغم نوسانات قیمت ارز و افزایش قیمت واکسن های وارداتی، موسسه رازی با قدرت می تواند عمده واکسن های مورد نیاز  طیور را تامین کند.

۷۰ درصد واکسن‌های طیوری کشور در اختیار واکسن‌های وارداتی

وی یادآوری کرد: امروز حدود 70 درصد بازار واکسن های طیوری کشور در اختیار واکسن های وارداتی است در حالی که همین واکسن ها در موسسه رازی با کیفیتی مشابه و حتی بالاتر و قیمتی به مراتب کمتر از نمونه های خارجی تولید می شود و به راحتی در دسترس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار