مسئول دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی استان کرمانشاه گفت: دو مرکز آموزشی حمایتی برای کودکان کار و خانواده های آنان با حضور متخصصان روانشناس و مددکاران در نظر گرفته شده است.

سلطانی مسئول دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی استان کرمانشاه   در گفتگو با خبر نگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، دو مرکز آموزشی  حمایتی کودک و خانواده داریم به نام مرکز مهر و افق  در خیابان جوانشیر  و در ابتدای جوانشیر  و میدان آزادی  است و این مراکز  با حضور متخصصان  روانشناس و مددکار و خدمات  سر پایی  در حوزه  آموزش مسائل بهداشتی  مسائل  آگاه سازی  به کودکان و خانواده های آنان ارائه می شود.

وی ادامه داد:  هدف ما از توسعه  این مراکز فرهنگ برخورد با کدکان کار است  اینکه با آن ها مهربان باشیم  و حتی اگر نمی توانیم به ان ها  کمک کنیم با مهربانی با انان رفتار کنیم.

وی افزود:  اگر در ساعت های  طولانی و یا پاسی از شب  در خیابان  این کودکان را مشاهده کردید از شهروندان  خواهش می کینیم که حتما  با اورژانس اجتماعی 123 تماس بگیرند .

سلطانی گفت: با شناسایی این کودکان سعی می کنیم با آگاه سازی  والدین آن ها  بتوانیم خدماتی که  منجر به کاهش حضور  کودکان در خیابان شود ارائه دهیم.

وی بیان کرد:  در همین رابطه طرحی در نظر گرفتیم که  کودکان بالای 12 سال  را با  مدیریت تحصیل  و آموزش و بهداشت  در فروش محصولات  فرهنگی  آموزشو طرح استاد شاگردی  فراهم کنیم  که بتوانند وارد بازار کا ر شوند  و ساعت عای کمتری کار کنند و بتوانند   به تحصیل نیز بپردازند.

انتهای  پیام/ز

اجرای طرح استاد شاگردی برای حمایت از کودکان کار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.