کارشناس مسئول دفتر کودکان بهزیستی استان کرمانشاه گفت:شهروندان اگر در ساعات شب و زمان های طولانی در خیابان کودکان کار را مشاهده کردند حتما برای پیگیری وضعیت انان به اورژانس اجتماعی خبر دهند.

شهروندان با مشاهده کودکان کار به اورژانس اجتماعی اطلاع دهندسلطانی کارشناس مسئول دفتر کودکان بهزیستی استان کرمانشاه  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت: اگر در ساعت های طولانی و تا پاسی از شب در خیابان ها کودکان کار را دیدند که شرایط خاصی دارند  حتما با اورژانس اجتماعی 123 تماس بگیرند.

وی افزود:  این کودکان از سوی بهزیستی شناسایی می شوند و  با آگاه سازی والدین ها  بتوانیم خدماتی که منجر به کاهش  ساعت حضور  کودکان  در خیابان ها است ارائه دهند.

سلطانی گفت:  به هر فرد زیر 18 سال طبق قوانین یونیسف  کودک نامیده می شود طبق قانون کار کردن  کودکان زیر 15 سال ممنوعیت دارد  و کشور ماهم  جز کشورهایی است  که از قوانین حمایت از کودکان پیروی می کند و طبق این قانون کار کودک جرم محسوب می شود.

وی ادامه داد:  اما به دلیل شرایط بد اقتصادی بد سر پرست بودن یا از کار افتادگی یا اعتیاد سر پرست خانواده  کودکان برای تامین معیشت خانواده مشغول به کار می شوند.

سلطانی  با بیان اینکه  استان کرمانشاه نیز متاسفانه از لحاظ آمار کودکان کار  قابل توجه است گفت: یکی از جامعه مهم مخاطب بهزیستی  کودکان که آینده سازان فردای جامعه هستند و برخورداری از حق آموزش تحصیل بهداشت  حق طبیعی کودکان است  امام متاسفانه این کودکان  برای دریافت مبلغی  ناچیز در خیابان ها کودکی خود را هدر می دهند.

وی گفت:  این کودکان به دلیل حضور در خیابان ها در معرض آسیب های اجتماعی  از قبیل کودک آزاری  یا تجاوز و یا کتک خوردن قرار می گیرند و یا حتی در معرض خرید و فروش مواد مخدر قرار می گیرند.

سلطانی افزود: اگر نمی توانیم کار کودکان را حذف کنیم اما به دنبال  این هستیم که خدماتی ارائه دهیم که ساعات حضور کودکان در خیابان ها کاهش یابد.

انتهای پیام/ز


کاهش ساعات حضور کودکان کار در خیابان ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.