رئیس عقیدتی سیاسی ناجا گفت: توسل به امام حسین (ع) راه میانبر دریافت جذبه‌های الهی، منشأ تحولات درونی انسان ساز و حرکت‌های اجتماعی نجات بخش است.

توسل به امام حسین (ع) منشأ حرکت‌های اجتماعی نجات بخش استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی در زاهدان در جمع کارکنان نیروی انتظامی استان اظهار داشت: آمدن انسان‌ها به این دنیا و رفتن آن‌ها از آن، از حوزه اراده آدمی خارج و با اینکه انسان موجود مختاری است، اما اموری وجود دارد که از آن اطلاع ندارد که از جمله آن‌ها می‌توان به زمان و مکان تولد و مرگ اشاره کرد.

وی گفت: فرزندان آدم چه بخواهند و چه نخواهند به سوی پروردگار عالمیان درحرکتند و رفتن ما از این دنیا دست خودمان نیست، اما کیفیت زندگی و مرگ از جمله مواردی است که در اختیاربشر است و می‌توان با انتخاب راه و روش زندگی آن را ارتقا بخشید و چگونگی آن را تعیین کرد.

این مقام مسئول ابراز داشت: برای رسیدن به قرب الهی راه‌های زیادی وجود دارد عده‌ای این راه را با جذبه می‌روند و عده‌ای آهسته و با سیر و سلوک طی می‌کنند که سالک راه حق اند.

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی بیان داشت: خیمه گاه امام حسین علیه السلام جذبه‌ای است و کسی که به این خیمه راه پیدا کند چشم دلش باز می‌شود چرا که امام حسین (ع) همه کارهایش فقط بخه اطر رضای خدای متعال بود و غیر حق هیچ چیز دیگری را نمی‌دید.

وی یادآور شد: ما در دوران دفاع مقدس این جذبه را به چشم دیدیم و شاهد بودیم که کسانی به عشق اباعبدالله (ع) راه صد ساله را یک شبه پیمودند و چیز‌هایی را دیدند که ما نمی‌دیدیم.

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی گفت: یکی از راه‌های دریافت جذبه‌های الهی استغفار و نماز شب، دعا و ذکر سحر، بخصوص استفاده معنوی از زمان پیش از نماز صبح است که در این باره احادیث، روایات و توصیه فراوانی از بزرگان دینی ما نقل شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: توسل به ائمه اطهار (ع)، بخصوص آقا امام حسین علیه السلام راه میانبر دریافت جذبه‌های الهی است چرا که دستگاه سید الشهدا (ع) قدرت بی نظیر و خاصی در انسان سازی دارد و می‌تواند منشأ تحولات اجتماعی و سیاسی نجات بخشی شود که نمونه‌های بسیاری از آن را در طول تاریخ شاهد بودیم که انقلاب شکوهمند اسلامی در عصرحاضر نمونه بارز آنست.

رئیس عقیدتی سیاسی ناجا تأکید کرد: یگانه راه سعادت انسان‌ها پیروی ازدستورات قرآن و روش زندگی خاتم الانبیا حضرت محمد مصطفی (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت و خاندان پاک نبی مکرم اسلام است و در پیمودن این راه توسل به امام حسین علیه السلام جایگاه ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: دفاع مقدس ، محرم 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار