طرح نشاط معنوی در ۳۴ بقعه متبرکه همدان

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان گفت: طرح نشاط معنوی در ۳۴ بقعه متبرکه استان در رده سنی ۷ تا ۱۷ سال برگزار شد.

طرح نشاط معنوی در ۳۴ بقعه متبرکه همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، امیر مهدوی، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان افزود: هدف کلی از اجرای طرح نشاط معنوی آشنایی کودکان در سنین پایین با قرآن و احکام و آشنایی با فضای امامزاده‌هاست.

وی بیان کرد: مضامین کلاس‌ها در رابطه با احکام، روخوانی و روانخوانی قرآن بوده و اغلب یکبار در هفته کلاسی تحت عنوان «زندگی به رنگ خدا» برای والدین توسط مبلغان اعزامی که در قم آموزش دیده بودند، با رویکرد تربیت فرزند، سبک زندگی اسلامی و تهاجمات فرهنگی که در این زمینه وجود دارد، برگزار می‌شد.

مهدوی با اشاره به مربیان این طرح ادامه داد: مجموع مبلغان بومی و اعزامی در طرح نشاط معنوی ۶۵ نفر بود که ۴ نفر ار خانم‌های طلبه هم در این طرح حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح که ۷ یا ۸ سال است که اجرا می‌شود، ۱۸۰۰ نفر شرکت کردند که نسبت به سال گذشته این تعداد افزایش یافته و در شهرستان همدان و ملایر استقبال بیشتر بوده است.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف همدان اضافه کرد: تعداد پسران حاضر در این طرح بیشتر از دختران بوده و امسال برای نخستین‌بار برای دخترانی که به سن تکلیف رسیده بودند، آموزش احکام، طرز صحیح وضو گرفتن و... برگزار شد.

وی یادآور شد: طرح نشاط معنوی به مدت ۷ هفته از ۱۶ تیرماه تا یک شهریور ادامه داشت و بیشتر شرکت‌‌کنندگان در مقطع راهنمایی بودند.

انتهای پیام/ د

در ۳۴ بقعه متبرکه همدان طرح نشاط معنوی برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.