مردم استان مرکزی درعزای طفل ۶ ماهه امام حسین (ع) سوگواری کردند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  ماه محرم به روز هفتم رسیده ومردم استان مرکزی هم مانند دیگر عاشقان اهل بیت علیهم السلام در کشور و جهان در سوگ سالار شهیدان عزاداری می‌کنند.

مردم استان مرکزی در شب هفتم محرم که به اسم حضرت علی اصغر (ع) نام گرفته است در نقاط مختلف، در مساجد، تکیه‌ها و بقاع امامزادگان در عزای طفل ۶ ماهه امام حسین (ع) بر سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

شاید هدف ازنام گذاری روز هفتم محرم به نام این بزرگ مرد کوچک واقعه کربلا این بوده که در عزاداری‌ها مظلومیت شهدای کربلا، و قساوت دشمنان آل الله و سید الشهدا به تاریخ یادآوری شود که کسانی بودند که دشمنان امام حسین (ع) کسانی بودند که نه تنها به طفل ۶ ماهه آب ندادند بلکه گلوی او را با تیر سه شعبه که مردان قوی هیکل را از پای می‌اندازند پاره کردند.

علی اصغر (ع) طفل ۶ ماهه شهید دشت کربلا فرزند کوچک امام حسین (ع) و حضرت رباب دختر امرءالقیس است که با تیر سه شعبة حرمله بن کاهل اسدی به شهادت رسید.

مصیبت علی اصغر (ع) برای حسین (ع) جان فرسا بود چنان که گریست و به خداوند عرض کرد: خدایا خودت میان ما و این قوم داوری کن، آنان ما را فرا خواندند تا یاری کنند، ولی برای کشتن ما کمر بسته اند.

شب هفتم محرم، شب رضاست وحسین (ع) بهترین الگوی پایداری و رضایت است؛ سید الشهداء پس از تحمل شهادت همه یاران و جوانانش، کودک شیرخوار خود را به میدان آورد وهنگامی که علی اصغر نیز فدا شد گفت:‌ای خدا! چون تو این صحنه‌ها را می‌بینی تحمل این مصیبت‌ها بر من آسان می‌شود.

استان مرکزی در سوگ طفل شهید کربلا

انتهای پیام / ج

عزاداری مردم استان مرکزی در سوگ طفل ۶ ماهه امام حسین (ع)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.