نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مراسم سوگواری امام حسین (ع) با محتوای غنی وبدور از انحرافات برگزار شود.

آیت الله دری نجف آبادی: عزای امام حسین (ع) با محتوای غنی و بدور از انحرافات برگزار شود/ استاندارمرکزی: برنامه ریزی برای برگزاری مراسم عزاداری با شکوهبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ آیت الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی گفت: مراسمات سوگواری سید و سالار شهیدان با محتوای غنی وپرهیزاز انحرافات برگزار شود.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکیدویژه بر برگزاری صحیح مراسم ایام محرم افزود: مراسم عزاداری امام حسین (ع) باید با محتوای غنی، با عظمت و شور و شعور حسینی، تاثیر گذار و به دور از انحرافات برگزار شود و روسای هیئت‌ها مراقب باشند برخی افراد از این فضا برای سوء استفاده‌های خود بهره برداری نکنند.

وی اضافه کرد: در این ایام با توجه به اینکه نذورات افزایش می‌باید مردم دقت کنند اسراف صورت نگیرد تا عزاداری‌ها با نظم خوب و شکوه فراوان در نقاط مختلف استان برگزار شود.

رسانه‌ها به دور از سیاه نمایی به تقویت وحدت در جامعه کمک کنند

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی همچنین به تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه ملت ایران هم اشاره کرد و ادامه داد: امید افرینی و تقویت شور و نشاط مورد توجه مدیران کشور قرار گیرد و رسانه‌ها نیز به دور از سیاه نمایی به تقویت وحدت در جامعه کمک کنند.

وی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس با تدابیر ویژه و برنامه ریزی مناسب باید با انسجام خاصی برگزار شود تا ضمن معرفی رشادت‌های زرمندگان اسلام به نسل جدید، توانمندی‌های نظامی کشور با اقتدار به رخ دشمنان کشیده شود.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای فضای مجازی و هوشیاری و اقدامات به موقع نهاد‌های امنیتی از جمله پلیس فتا از مدیران مربوطه خواست در حوزه فضای مجازی برنامه‌ها و پیشنهادات خود را ارایه کنند تا طرحی مناسب برای مقابله با معضلات فضای مجازی تصویب و به اجرا در بیاید.

برنامه ریزی برای برگزاری مراسم عزاداری با شکوه

سید علی آقازاده استاندار مرکزی هم در این جلسه بر برگزاری با شکوه مراسم‌های عزاداری تاکید کرد و گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شد نیرو‌های امنیتی و خدمات رسان با تمام توان برای برگزاری هر چه بهتر مراسم‌ها کمک کنند و دستجات عزاداری با نظم خوبی در خیابان‌ها حاضر شوند و جلوه‌ای وصف ناپذیر از شور حسینی در استان خلق نمایند.

آقازاده به بازگشایی مدارس هم اشاره کرد و افزود: در استان مرکزی تمهیدات خوبی برای آغاز سال تحصیلی جدید اندیشیده شده است تا دانش آموزان با خیال راحت سر کلاس درس حاضر می‌شوند و خوشبختان مشکل تامین معلمان هم وجود ندارد.

حضور ۶۰۰ مبلغ دینی در مراسم عزاداری استان مرکزی

حجت الاسلام قربان پور مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی هم در این جلسه گفت: امسال ۶۰۰ مبلغ دینی در مراسم عزاداری در نقاط مختلف استان حاضر می‌شوند.

حجت الاسلام قربان پور افزود: جلسات توجیهی برای مبلغان، روسای هیئت‌های و مداحان برگزار شده و قرار است تجمع بزرگ عزاداران حسینی روز تاسوعا در مصلی اراک و در شهرستان‌ها برگزار شود.

در ادامه جلسه برخی مدیران برنامه‌های خود را در خصوص ماه محرم، هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید ارائه کردند.

شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی با حضور نماینده، ولی فقیه در استان، استاندار و سایر مدیران ارشد استان با سه دستور کار مقابله با معضلات فضای مجازی، برنامه‌های ماه محرم و هفته دفاع مقدس تشکیل شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.