مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس فارس از آماده شدن حدود ۷ هزار و ۴۰۰ باب مدرسه با ۴۰ هزار کلاس درس برای آغاز سال جدید تحصیلی خبر داد.

آمادگی ۴۰ هزار کلاس درس برای سال تحصیلی جدید در فارسبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرافراز موصلی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس فارس گفت: در یک سال گذشته ۴۵ باب فضای آموزشی شامل ۳۵ باب مدرسه با ۳۰۰ کلاس درس و ۳۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنای آموزشی ساخته یا بازسازی و بهسازی شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۲۵ درصد از کل فضا‌های آموزشی موجود در استان نیازمند ایمن سازی و بهسازی است، افزود: احداث، نوسازی و بهسازی ۴۵ فضای آموزشی از محل اعتبارات دولتی و کمک‌های خیرین انجام شده است.

موصلی در خصوص کمبود فضا‌های آموزشی در فارس، ادامه داد: هم اینک در شهرستان شیراز خصوصا در شهرک‌های اقماری و نقاط مهاجرپذیر بیشترین نیاز به احداث فضا‌های جدید آموزشی وجود دارد و در دیگر نقاط استان به ساخت مدارس جدید یا بازسازی مدارس قدیم نیاز است.

مدیرکل نوسازی مدارس فارس همچنین تصریح کرد: برای بازسازی هزار و ۸۰۰ باب مدرسه در استان به اعتباری بیش از هزار میلیارد تومان نیاز است که البته این مبلغ به تناسب موقعیت و تورم تغییر خواهد کرد.

موصلی، از فعال شدن بیش از ۲۵۰ طرح در استان خبر داد و گفت: این طرح‌ها به دلیل محدودیت‌های اعتباری در سال‌های قبل متوقف شده و نیمه کاره مانده بود.

مدیرکل نوسازی مدارس فارس تصریح کرد: عملیات ساخت ۱۲۰ طرح آموزشی و پرورشی از محل اعتبارات دولتی، خیرین و بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، در یک سال اخیر آغاز شده است.
انتهای پیام/ر

آماده شدن مدارس برای میزبانی از دانش آموزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار