معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای جذب و حمایت از سرمایه‌گذاران در شهرک صنعتی فراشبند استفاده می‌شود.

حمایت از سرمایه گذاران در شهرک صنعتی فراشبند با مشوق‌های ویژهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ صادق نجفی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در بازدید از شهرک صنعتی فراشبند، گفت: این شهرک صنعتی دارای زیرساخت‌های مناسبی است، اما مهمترین مشکل در جذب سرمایه گذار، تامین آب با کیفیت است که ضروری است تمام راهکار‌های رفع این مشکل بررسی کارشناسی شود و سپس در این زمینه بهترین راهکار انتخاب شود.

وی با اشاره به همجواری شهرک صنعتی با روستا و وجود درخواست‌های سرمایه گذاران برای استفاده از تسهیلات روستایی، افزود: با توجه به اینکه تسهیلات اشتغال روستایی مشمول نواحی صنعتی روستایی نیز می‌شود، آمادگی تبدیل این شهرک صنعتی به ناحیه صنعتی را داریم و در این زمینه با طی مراحل قانونی مقدمات برای جذب سرمایه گذار را فراهم می‌کنیم.

نجفی همچنین در خصوص ساخت مجتمع‌های کارگاهی در این شهرک صنعتی قول مساعد داد و گفت: در این زمینه نیز با هدف ایجاد اشتغال از ایجاد مجتمع کارگاهی حمایت می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز از اختصاص مشوق‌های ویژه سرمایه‌گذاری به صنعتگران در شهرک صنعتی فراشبند خبر داد.

احد فتوحی اظهار داشت: اغلب زیرساخت‌ها برای استقرار واحد‌های تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی فراشبند فراهم است و به سرمایه‌گذاران در این شهرک، مشوق‌های ویژه داده می‌شود.

وی افزود: کاهش سهم نقدی به ۵ درصد در اقساط ۴۸ ماهه، از مهم‌ترین مشوق‌هایی است که در اختیار سرمایه‌گذاران گذاشته می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: چنانچه سرمایه‌گذاران در این شهرک صنعتی بر اساس برنامه زمان‌بندی‌شده بتوانند واحد صنعتی خود را به بهره‌برداری رسانده و ایجاد اشتغال کنند تا سقف ۹۰ درصد از اسناد تعهدی آن‌ها بازگردانده خواهد شد که این موضوع نیز بستر مناسبی برای تشویق و ترغیب صنعتگران برای ایجاد تولید و اشتغال در این شهرک صنعتی فراهم خواهد کرد.

فتوحی با بیان این که زیر ساخت‌های اولیه مانند آب و خط انتقال برق و گاز برای استقرار واحد‌های صنعتی در این شهرک صنعتی ایجاد شده است، ادامه داد: متناسب با استقرار واحد‌های صنعتی و جذب سرمایه‌گذار، دیگر زیرساخت‌ها نیز ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: آب در این شهرک صنعتی تامین شده، اما سختی آن بالا است که این آب برای آشامیدن مناسب نیست، اما در برخی صنایع دیگر می‌توان استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: این شهرک صنعتی برای سرمایه گذاری در صنایعی که نیاز به آب چندانی ندارند نظیر نیروگاه‌های خورشیدی بسیار مناسب است و از سرمایه گذاران حمایت می‌شود.

فتوحی با بیان این که شهرک صنعتی فراشبند با مساحت ۷۰ هکتار، ظرفیت استقرار ۳۴۰ واحد صنعتی با پیش‌بینی بیش از ۱۷۰۰ نفر اشتغال زایی را دارد، تصریح کرد: از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای جذب و حمایت از سرمایه‌گذاران استفاده می‌کنیم.
انتهای پیام/ر

اختصاص مشوق‌های سرمایه‌گذاری به صنعتگران فراشبندی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار