مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از اختصاص مشوق‌های جدید سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی نورآباد و ناحیه صنعتی رستم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احد فتوحی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس گفت: زیرساخت‌های مناسبی در قالب این شهرک صنعتی برای استقرار واحد‌های صنعتی و ایجاد اشتغال در شهرستان ممسنی فراهم‌شده که باید از این ظرفیت‌ها استفاده بهینه‌ای انجام شود.

وی بابیان اینکه در شهرک صنعتی نورآباد با مساحت ۳۷.۵ هکتار تمامی زیرساخت‌ها نظیر آب، برق، گاز، مخابرات و تصفیه‌خانه فاضلاب ایجادشده است، اظهار داشت: تاکنون ۳۷ قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان در این شهرک صنعتی بسته شده که از این تعداد ۲۲ واحد موفق به دریافت پروانه بهره‌برداری شده‌اند.

فتوحی ادامه داد: بر اساس مصوبه هیأت‌مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی فارس مشوق‌های جدید سرمایه‌گذاری برای تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران به ایجاد اشتغال و توسعه صنعتی در شهرک صنعتی نورآباد در نظر گرفته‌شده است.

وی بیان کرد: در این شهرک صنعتی، کاهش سهم پرداخت نقدی به ۱۰ درصد و افزایش مدت پرداخت اقساط از ۳۶ به ۴۲ ماه در نظر گرفته‌شده است و به‌شرط بهره‌برداری طی برنامه زمان‌بندی و ایجاد اشتغال بر اساس جواز تأسیس تا سقف ۷۰ درصد از اسناد تعهدی سرمایه‌گذاران به آن‌ها بازگردانده خواهد شد.

فتوحی با تأکید بر برنامه‌ریزی به‌منظور فعال کردن واحد‌های صنعتی راکد در شهرک صنعتی نورآباد ممسنی، گفت: در این زمینه با اجرای طرح‌هایی نظیر عارضه‌یابی واحد‌های صنعتی و نیز معرفی واحد‌ها برای دریافت تسهیلات در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی در بازدید از ناحیه صنعتی شهرستان رستم از کاهش سهم پرداخت نقدی به ۵ درصد و افزایش مدت پرداخت اقساط به ۴۸ ماه در این ناحیه صنعتی خبر داد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بیان کرد: تا سقف ۸۰ درصد از اسناد تعهدی سرمایه‌گذاران در ناحیه صنعتی رستم نیز به‌شرط بهره‌برداری طی برنامه زمان‌بندی و نیز ایجاد اشتغال بر اساس جواز تأسیس، بازگردانده خواهد شد.

فتوحی در خصوص مشوق‌های در نظر گرفته‌شده برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی سده، خنجشت و حسن‌آباد اقلید، افزود: در این شهرک‌ها مشوق‌هایی نظیر کاهش سهم پرداخت نقدی به ۵ درصد و افزایش مدت پرداخت اقساط به ۴۸ ماه در نظر گرفته‌شده است.

فتوحی اظهار کرد: سرمایه‌گذاران به‌شرط بهره‌برداری طی برنامه زمان‌بندی و نیز ایجاد اشتغال بر اساس جواز تأسیس تا سقف ۹۰ درصد از اسناد تعهدی آن‌ها بازگردانده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: در ناحیه صنعتی رستم با مساحت ۲۶ هکتار ظرفیت استقرار ۸۵ واحد صنعتی با پیش‌بینی ایجاد اشتغال برای ۴۲۵ نفر و در حال حاضر ۳ قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان منعقدشده است.

وی از سرمایه‌گذاران خواست با توجه به مشوق‌های در نظر گرفته‌شده، از این فرصت به‌منظور ایجاد اشتغال و توسعه صنعتی این شهرستان‌ها استفاده کنند.
انتهای پیام/ر

رونق سرمایه گذاری در شهرک صنعتی نورآباد و ناحیه صنعتی رستم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار