برخی از نمایندگان پارلمان افغانستان با انتقاد شدید از سخنان اشرف غنی در مورد اینکه از تلفات طالبان قلبش می شکند تاکید کردند که رئیس جمهور با این کار روحیه نیروهای امنیتی را تضعیف می کند.

انتقاد نمایندگان پارلمان افغانستان از سخنان «اشرف غنی» درباره طالبانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، برخی از نمایندگان پارلمان افغانستان با انتقاد شدید از سخنان اشرف غنی در مورد اینکه از تلفات طالبان قلبش می شکند تاکید کردند که رئیس جمهور با این کار روحیه نیروهای امنیتی را تضعیف می کند.

محمد علی اخلاقی نماینده غزنی در پارلمان افغانستان سخنان اشرف غنی را تأسف بار خوانده و گفت: حکومت هیچگونه برنامه عملی برای کاهش تهدیدات امنیتی و بهبود اوضاع امنیتی در افغانستان ندارد.

اخلاقی، حرف‌های اشرف غنی را غیر مسئولانه خواند و افزود که اشرف غنی با گفتن اینکه افزون بر کشته شده‌های نیروهای امنیتی به کشته شدگان جنگجویان طالب نیز دل شکسته می‌شود، روحیه نیروهای امنیتی کشور را تضعیف می‌کند.

مولوی موحد، عضو دیگر پارلمان افغانستان نیز سخنان اشرف غنی را شرم آور خواند.

یادآوری می کنیم که اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان پیش از این در صحبت با وایس نیوز گفته بود: «بدترین بخش کار من زمانی است که هنگام صبح، گزارش امنیتی را می‌خوانم و از آمار تلفات آگاه می‌شوم؛ تنها این نیست که قلبم برای نیروهای امنیتی که قهرمانان واقعی هستند می‌شکند، بلکه برای تلفات طالبان نیز قلبم می شکند، چون آنها افغان هستند و من رئیس‌جمهور تمام افغان‌ها هستم.»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.