رئیس جمهور افغانستان گفته است که دشوارترین بخش شغل او، دیدن گزارش های روزانه در مورد تلفات نیروهای امنیتی و طالبان است.

اشرف غنی: تلفات طالبان قلبم را می شکند!به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در گفتگو با یک رسانه خارجی گفته است که دشوارترین بخش شغل او، دیدن گزارش های روزانه در مورد تلفات نیروهای امنیتی و طالبان است.

اشرف غنی به شبکه خبری وایس نیوز گفته است که طالبان افغان هستند و قلب او به دلیل تلفات این گروه می‌شکند. وی گفت: «بدترین بخش شغل من این است که صبح‌گاهان، در نشست امنیتی آمار تلفات را دریافت می‌کنم و نه تنها قلب من برای نیروهای امنیتی که قهرمان هستند می‌شکند، بلکه برای طالبان هم می‌شکند؛ آن‌ها افغان هستند و من رئیس جمهور تمام افغانستان هستم.»

رئیس جمهور افغانستان درباره راهبرد آمریکا برای جنوب آسیا و افغانستان بیان داشت که هدف راهبرد دونالد ترامپ، ایجاد یک افغانستان با ثبات در منطقه است و این کشور برای نخستین بار به امکان برقراری صلح نزدیک شده است.

اشرف غنی همچنین در رابطه با حمله گسترده طالبان به شهر غزنی و تصرف بخش های بزرگ این شهر گفت که سه شبانه روز طول کشیده تا اطلاعات واقعی از این شهر به کابل برسد.

وی تاکید کرده است که افغانستان بیش از هر زمان دیگر به صلح نزدیک است و در صورت سقوط افغانستان، این کشور پایگاه تروریسم خواهد شد. اشرف غنی گفت: « اگر افغانستان سقوط کند، هراس‌افگنی بین‌المللی یک پایگاه پرورش هراس‌افگنان خواهد داشت. آتش بس نشان داد که کشور برای مصالحه آماده است. ما در تلاش پیروزی بر چالش‌های گذشته و حرکت رو به پیش هستیم، چون اگر طالبان بر پیروزی نظامی پافشاری کنند، بقیه افغان‌ها آن را نخواهد پذیرفت»

طالبان پیش از این بارها دعوت‌ صلح دولت افغانستان را با حمله‌های مرگ‌بار پاسخ داده‌اند. این گروه بارها اعلام کرده است که دولت افغانستان را مشروع نمی‌داند و مایل به گفتگو با آمریکا است.

پیش از این، دیدارهایی میان سران طالبان و مقام‌های آمریکایی انجام شده است اما مقام‌های آمریکایی و افغان گفته اند که این تماس‌ها برای زمینه‌سازی گفتگو میان طالبان و دولت افغانستان انجام شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار