رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت:دو کار تحقیقاتی در زمینه تغذیه و حشرات به صورت مشترک با دانشگاهی دیگر در دستور کار قرار دارد که این تحقیقات بادر نظر گرفتن نیاز منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

پژوهش در دانشگاه یک ضرورت استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ اصغر مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت امروز در جلسه اعتبار بخشی موسسه ای دانشگاه ضمن تسلیت ایام عزاداری شهادت امام حسین(ع) گفت: حوزه بهداشت از حوزه هایی است که از قبل پویایی داشته و با اجرای طرح تحول سلامت نیز انقلابی در حوزه درمان و آموزش به پا شد که طی سالهای اخیر روند رو به رشدی در این زمینه ها شاهد هستیم.

وی با اشاره به اهمیت پرداختن به پژوهش و ارتقای سطح آموزش در دانشگاه ها به عنوان یک ضرورت، افزود: در طول چند سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی جیرفت توانسته یک روال معقول و منطقی در این حوزهها ایجاد کند هر چند که فاصله با مطلوب زیاد است و یکی از ابتدایی ترین مشکلات کمبود فضای مورد نیاز است.

مکارم با بیان اینکه هنر مدیر است که در دوران مدیریت خود امکانات را پردازش کند و موارد را در جای خود بگذارد و اولویت ها را مشخص کند، تصریح کرد: در جنوب کرمان با توجه به محرومیت منطقه مشکلات در زمینه های مختلف وجود دارد،اما این بهانه ای برای رفع مسئولیت نیست و باید منابع به جا و به موقع هزینه شود.

در حوزه پژوهش و آموزش در دانشگاه نگاه ما بر این است که منابع طوری مدیریت شود که آموزش در جایگاه خود به صورت ویژه دیده شود چرا که این فارغ التحصیلان دانشگاه هستند که با خدمات خود به مردم حوزه سلامت را ارتقا می دهند و اهداف دانشگاه را محقق می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه نیروی انسانی کاردان و متعهد ثروت منطقه است،اظهارکرد: اگر آموزش دانشگاه مناسب نباشد ما بهداشت و درمان خوبی نخواهیم داشت بر همین مبنا ارتقای سطح آموزش دانشگاه برای ما مهم است.

مکارم گفت: در معاونت تحقیقات دانشگاه اقدامات خوبی آغاز شده است و به طور مثال با توجه به کشاورزی بودن منطقه و آمار گزش در جنوب کرمان دو کار تحقیقاتی در زمینه تغذیه و حشرات به صورت مشترک با دانشگاهی دیگر در دستور کار قرار دارد که این تحقیقات با توجه به در نظر گرفتن نیاز منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه برای رفع کمبود فضای آموزشی دانشگاه اقدامات خوبی انجام شده، اظهار کرد: کمبود اعضای هیئت علمی شاید بخشی به دلیل اقلیم منطقه باشد اما تلاش ما این است تا اساتید مورد نیاز جذب شوند و در این زمینه از اساتید بومی که ماندگاری در منطقه خواهند داشت استقبال می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: فقط امروز برای ما روز اعتبار بخشی نیست، نگاه ما این است که هر روز باید کاری نو انجام شود و مشکلات و کمبودها به حداقل برسد.

همچنین علی کمالی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: نخستین بنای دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در سال 67 با راه اندازی دانشکده پرستاری در جیرفت گذاشته شده است و در سال 88 این دانشکده به دانشگاه علوم پزشکی ارتقا یافت و دانشکده های آن به چهار دانشکده افزایش یافت.
وی با اشاره به فعالیت دانشکده های پزشکی، پیرا پزشکی، پرستاری و مامایی و بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: در حال حاضر 757 دانشجو در حال تحصیل در این رشته ها هستند و تاکنون539 فارغ التحصیل داشته ایم که 56 عضو هیئت علمی کار آموزش را به عهده دارند.

کمالی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت جمعیتی بیش از یک میلون نفر را تحت پوشش دارد و با توجه به وضعیت فرهنگی و بهداشتی منطقه بهداشت و درمان و همچنین آموزش و تحقیقات اولویت خاص دانشگاه است و حوزه اموزش و تحقیقات طی سالهای گذشته روند رو به رشدی داشته است.
وی با اشاره به کسب مدال توسط دانشجویان دانشگاه در المپیادهای علمی به عنوان یکی از دستاوردهای آموزشی دانشگاه اظهار کرد: تلاش ما در حوزه آموزش این است که از امکانات موجود به شکلی استفاده کنیم تا دانشجویان کمترین مشکلات آموزشی را داشته باشند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه در راستای رفع کمبود فضای آموزشی دانشگاه و فراهم کردن محیط آموزشی مناسب از فضاهای دانشگاه ازاد اسلامی جیرفت با اجاره این فضاها استفاده می کنیم، تصریح کرد: در راستای تسهیل روند جذب اعضای هیئت علمی پیگیر مستقل کردن هیئت جذب دانشگاه هستیم.

سید فریدون افضلی معاون توسعه و نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نیز گفت : تمامی درخواست های معاونت های آموزش و تحقیقات جزو اولویت‌های معاونت توسعه دانشگاه است و همواره در راستای رفع نیازها و ارتقای سطح آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه نظر موافق داشته ایم و این همکاری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برای رفع کمبود فضای آموزشی دانشگاه یک فضای مناسب در شهر جیرفت در نظر گرفته شده است که اقدام قابل قبولی است، افزود: علی رغم همه تنگناهای پیش رو در حوزه عمرانی پروژه های دانشگاه تعطیل نشده است و در اینده نزدیک شاهد بهره برداری از چند پروژه مهم درمانی و آموزشی هستیم.

افضلی با بیان اینکه ستاد دانشگاه 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: احداث دو دانشکده پزشکی و پیراپزشکی را در دستور کار داریم که در سال آینده اعتبار مصوب برای آنها در نظر گرفته می شود و کلنگ یک بیمارستان آموزشی هم زده شده که از اولویت های وزارت بهداشت در این زمینه است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار