همسران زندانیان سرپرست خانوار با حمایت اداره کل زندان های استان ایلام ضمن اشتغال پایدار، صنایع دستی خود را در نمایشگاه های عمومی به فروش می رسانند.

توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در ایلام

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام;عبدالمجید کشوری مدیرکل زندان های استان ایلام گفت: مسئولین زندان های ایلام توانسته اند با فراهم کردن زمینه اشتغال همسران زندانیان سرپرست خانوار، منبع درآمدی را از محل فروش صنایع دستی آنها ایجاد نمایند و در نمایشگاه های عمومی این محصولات را به بازار عرضه نمایند.

وی افزود: یکی از اهداف برنامه های اصلاحی و تربیتی، حمایت از خانواده های زندانیان است و ضمن برنامه ریزی در این حوزه، سعی شده است که زمینه اشتغال همسران زندانیان سرپرست خانوار با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی فراهم آید.

کشوری اضافه کرد: نگاه‌های سنگین جامعه به خانواده زندانیان‌ و بروز مشکلات اجتماعی مانند شرمساری و کناره‌گیری از جمع، زمینه را برای انزوای خانواده زندانی و در نهایت طرد اجتماعی آنها از جامعه فراهم می‌کند بنابراین با وجود آسیب‌های متعدد باید خانواده زندانیان تحت‌حمایت نهادهای مختلف قرار بگیرند تا از بروز آسیب‌های بعدی پیشگیری شود.

در نمایشگاه اخیر صنایع دستی که در سطح شهر ایلام برگزار گردید، همسران زندانیان سرپرست خانوار با حمایت اداره کل زندان های استان به عرضه صنایع دستی از جمله حصیرهای دست باف ، گلیم فرش های نقش برجسته و… و همچنین خوراکی های خانگی پرداختند که با استقبال عموم مردم همراه بود.

انتهای پیام/اس

 

 

توانمند سازی زنان سرپرست خانوار

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار