هزار متر مربع عرصه در شمال بوستان جمشیدیه با رد ادعای مطرح شده برخی افراد سودجو و با پیگیری حقوقی و قضایی شهرداری منطقه یک از دست جاعلان خارج شد.

کلاهبرداری 160 میلیارد تومانی از شهرداری با شکست مواجه شدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حبیب اله تاجیک اسماعیلی شهردار منطقه یک با اعلام اینکه 170 هزار متر مربع از زمین‌های موجود در بخشی شمالی پارک جمشیدیه با رد ادعای مالکیت افراد سودجو  و با اقدامات حقوقی شهرداری منطقه یک آزاد شد،  اظهار کرد: در قسمت شمالی بوستان جمشیدیه یک پلاک ثبتی قرار دارد که از سال 72 اشخاصی منفعت طلب با سندسازی و جعل مدارک اقدام به فروش آن به شهرداری تهران با مبلغ 2 میلیون تومان کردند.

شهردار منطقه یک تصریح کرد: پس از پیگیری‌های مدوام و دریافت گزارشات استعلامی از مراجع ذیصلاح، مستندات مدعیان مردود شناخته می‌شود و مبلغ فروخته شده به شهرداری برگردانده و توافق نامه باطل می‌شود.

وی با بیان اینکه جاعلان دوباره مالکیت همین ملک را در شهرداری تهران با قیمت کارشناسی رسمی بالغ بر 250 میلیارد تومان مطرح کردند، تصریح کرد:  این افراد با جعل اسناد در شورای شهر و مصوبات ماده پنج، این زمین را به عنوان ملک خودشان در مراجع قضایی طرح دعوا کردند که با پیگیری‌های انجام شده توسط شهرداری و دفاعیات در دادگاه‌های عمومی و شورای حفظ حقوق بیت المال، عدم حق این افراد به اثبات رسید.

تاجیک اسماعیلی تصریح کرد: با تحقیقات دقیق‌تر در اداره ثبت، سازمان جنگل‌ها و مراتع، منابع ملی به این نتیجه رسیدیم که پلاک مورد دعوی جزء اراضی ملی است که به شهرداری منطقه یک واگذار شده است.

وی با بیان اینکه بعد از 7 سال موفق شدیم 170 هزار مترمربع زمین مورد ادعای این افراد را که با جعل سند می‌خواستند تا متری یک و نیم میلیون تومان از شهرداری بگیرند، به نتیجه برسانیم، گفت: آن‌ها مبلغ 160 میلیارد تومان را به عنوان پیش قسط تعیین کرده بودند تا با مدارک جعلی آن را تصاحب کنند.

تاجیک اسماعیلی گفت: با پیگیری حقوقی و قضایی شهرداری منطقه یک، پرونده جعل هنوز در شورای حفظ حقوق بیت المال و محاکم قضایی مفتوح و در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کلرز
۰۰:۰۴ ۲۵ شهريور ۱۳۹۷
مرحبا. ان شاءالله در شهرداریها نظارت ها بیشتر شود
آخرین اخبار