مهم ترین اخبار و رویدادهای معاونت اجتماعی شهرداری تهران را با یک کلیک مشاهده کنید.

صدور کارت سبک زندگی سالم برای شهروندان تهرانی/ موفقیت 10 درصدی شهرداری تهران در اجرای طرح انضباط شهریبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معاونت اجتماعی شهرداری در هفته ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

صدور کارت سبک زندگی سالم برای شهروندان تهرانی

سمانه زمانی مدیر کل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه خانه های سلامت به عنوان واحد هماهنگ کننده و اجرایی برای یک محله سالم هستند و نقش تسهیل گری در ارتقای سلامت و سبک زندگی شهروندان دارند، بیان کرد: ارزیابی و شناسایی خطرات سلامت شهروندان در محلات محروم و ارائه کارت سبک زندگی سالم  به آنها، ارائه آموزش های عمومی و اختصاصی متناسب با وضعیت کارت سبک زندگی به شهروندان و مشاوره کوتاه از جمله اهداف اجرای این طرح است.

وی افزود: طرح پیشگام خانه سلامت در ۶ محله شهر تهران از جمله محله شریف، شمیران نو، نظام آباد، گلچین، شادآباد و عباس آباد که ۲۵۰ خانوار در این محلات سکونت دارند،اجرا می شود.

برپایی سامانه های نشاط، ويژه «عيد سعید قربان» در مناطق 22گانه پایتخت

مجتبی عبداللهی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به تدارک برنامه های اجتماعی فرهنگی و آموزشی در جایگاه عرضه بهداشتی دام و قربانگاه خبر داد و گفت:  این برنامه روزهای پنجشنبه و جمعه 9 و10 شهریور96 مصادف با روزهای عرفه و عید سعید قربان از ساعت 9 الی 15 به فراخور موضوع فعالیت اجرا می شود.

موفقیت 10 درصدی شهرداری تهران در اجرای طرح انضباط شهری

رضا قدیمی مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در اجرای طرح انضباط شهری به موفقیت ١٠ درصدی دست یافته ایم، در حالی که در تمامی نقاط دنیا نرخ موفقیت بین ٧ تا ١٠ درصد است، تصریح کرد: شهرداری مجوزی برای ساماندهی زنان معتاد نداشته و این کار بر عهده بهزیستی است که انتظار داریم مسئولان در خصوص ساماندهی کودکان و زنان معتاد ورود پیدا کنند و یا به شهرداری مجوز این کار را بدهند.

وی در خصوص تأمین هزینه ساخت بهاران و ساماندهی معتادان متجاهر در قالب طرح انضباط شهری گفت: برخی از زیر ساخت ها از گذشته به شهرداری تعلق داشته که برای تبدیل به مراکز بهاران تغییر کاربری داده اند.

برپایی بازارچه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در بوستان لاله

مهرشاد الله ویردی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 6 با بیان اینکه تولیدات زنان سرپرست خانوار در راستای جشنواره فرهنگی هنری داستان تابستان برپا می شود، اظهار کرد: بازارچه تولیدات زنان سرپرست خانوار با بیش از 5 غرفه تا 18 شهریور ماه در پارک لاله برپا است.

وی با اشاره به اینکه تولیدات مشاغل خانگی این غرفه ها شامل روتختی و رو بالشتی گلدوزی شده، پوشاک، وسایل تزئینی، هنری و صنایع دستی بوده که از ساعت ۸ لغایت 23 در بوستان لاله دایر است، افزود: این جشنواره تا 20 شهریورماه با ویژه برنامه های فرهنگی و هنری و با دعوت از گروه های نمایشی و موسیقی در میدان آبنمای پارک لاله برگزار می شود.

نمایشگاه دست آفرینان در بوستان جمشیدیه برپاست

حسین فتحی مدیر مرکز خدمات اجتماعی شهرداری منطقه یک اظهار داشت: نمایشگاه دست آفرینان با هدف عرضه محصولات کارآفرینان و زنان سرپرست خانوار محلات شمال تهران در بوستان جمشیدیه به طور دائمی بر پا شده است.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه کارآفرینان محلات 27 گانه شمال تهران محصولات صنایع دستی خود را شامل انواع پوشاک سنتی، زیورآلات، تابلو فرش و غیره را برای فروش به نمایش گذاشته اند، افزود: این نمایشگاه در خیابان شهید باهنر- خیابان فیضیه – ورودی اول بوستان جمشیدیه دایر شده و همه روزه به جز شنبه ها از ساعت 9 تا 20 میزبان بازدید کنندگان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار