رود ارس به عنوان میراث ناملموس ثبت ملی می شود

رییس گروه باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: رودخانه مرزی ارس به عنوان میراث ناملموس با مشارکت سه استان آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی و اردبیل ثبت ملی می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،روح الله محمدی رییس گروه باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: رودخانه مرزی ارس به عنوان میراث ناملموس با مشارکت سه استان آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی و اردبیل ثبت ملی می شود.

محمدی افزود: این رودخانه یکی از رودهای مرزی است که در فولکلور شمال غرب کشور ریشه ای عمیق دارد.

وی گفت: این رودخانه همواره در باور مردم ساکن در منطقه آذربایجان اهمیت و جایگاه ویژه ای داشته و افسانه ها و داستان های متعددی در طول تاریخ پیرامون آن شکل گرفته است.

رییس گروه باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار داشت: همچنین آثار تاریخی متعددی در کنار این رود خانه احداث شده که هر یک روایتی از تاریخ مردم ساکن در حاشیه آن را به تصویر می کشد.

محمدی افزود: بر این اساس رودخانه ارس بدلیل جایگاه خود در ادبیات و باور مردم ساکن در پیرامون آن می تواند به عنوان اثر میراث ناملموس مشترک بین سه استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل به ثبت ملی برسد.

انتهای پیام/ع

رود ارس در باور مردم آذربایجان اهمیت ویژه ای دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.