رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی از اعلام نتایج آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پزشکی تا عصر امروز ۲۴ شهریورماه خبر داد.

آبتین حیدرزاده رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از اعلام نتایج آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پزشکی تا عصر امروز ۲۴ شهریورماه خبر داد و گفت: نتایج آزمون تا عصر امروز در پایگاه مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر می شود.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی به تعداد پذیرفته شدگان در آزمون دکتری تخصص علوم پزشکی ۹۷ اشاره کرد و افزود: در مجموع ظرفیت نهایی پذیرش در دوره دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته‌ های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی امسال هزار و ۸۵۱ نفر بوده که از این تعداد  هزار و ۴۷۰ نفر در دکتری تخصصی آموزشی و ۳۸۱ نفر در دکتری تخصصی پژوهشی پذیرفته می شوند البته بر اساس برآوردها پذیرفته شدگان کمتر از میزان ظرفیت است.

 حیدرزاده گفت: ۱۰ هزار و ۶۶۱ نفر در دکتری تخصصی آموزشی و ۴۸۴ در دکتری تخصصی پژوهشی و در مجموع تعداد ۱۱ هزار و ۱۴۵ نفر در  آزمون دکتری تخصصی امسال ثبت نام کرده بودند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی ادامه داد: به دلیل اینکه وجود شرط مدرک زبان، داوطلبانی که تا زمان آزمون شفاهی واجد شرایط نبودند، در آزمون شرکت نکردند و در نهایت تعداد ۸ هزار و ۶۱۱ نفر در دکتری آموزشی و ۳۲۴ نفر در دکتری پژوهشی در آزمون کتبی شرکت کردند.

وی افزود: پس از برگزاری آزمون کتبی و اعلام نمره حد نصاب آزمون، ۲ هزار و ۵۶۶ نفر برای مصاحبه دعوت شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۴۷۲ داوطلب دکتری تخصصی آموزشی و  ۹۴ داوطلب دکتری تخصصی پژوهشی بودند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی اظهار کرد: در دوره دکتری تخصصی علوم  پزشکی داوطلبان در ۷۶ رشته و ۶۰ مرکز آموزشی پذیرش می شوند.

حیدرزاده یادآوری کرد: آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی ۹۷ در روزهای ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت برگزار شد.

انتهای پیام/

امروز؛ اعلام نتایج دکتری پزشکی

برچسب ها: آزمون ، سنجش پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۰۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۷
سلام..لطفا در مورد زمان اعلام نتایج نهایی ارشد پزشکی هم ازشون بپرسید..واقعا بی نظمند..سال تحصیلی شروع شد اینا هنوز نتونستند نتایج ۲۰ هزار نفر آدم که انتخاب رشته کردند اعلام کنند.سازمان سنجش اصلی این همه آزمون با اون شرکت کننده خیلی زیاد رو مدیریت میکنه اما اینا نمیتونن یک صدم اونو جواب گو باشن..خواهشا صدای ما باشید.با تشکر از باشگاه خبرنگاران
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۰۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۷
سلام
شما که تا اونجا رفتید در مورد نتایج ارشد پزشکی هم میپرسیدید بخدا دق دادن مارو
آخرین اخبار