بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد، در کنار نمایندگان بیش از صد کشور عضو این سازمان، سند آئین‌نامه جهان عاری از تروریسم را به نمایندگی از جمهوری عربی سوریه امضا کرد.

نماینده سوریه در سازمان ملل سند آئین‌نامه جهان عاری از تروریسم را امضا کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از پایگاه اینترنتی سانای سوریه، هیأت جمهوری عربی سوریه در حاشیه هفتاد و سومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، سند آئین‌نامه جهان عاری از تروریسم را امضاء کرد. بشار الجعفری، نماینده دایم سوریه در سازمان ملل متحد، در کنار نمایندگان بیش از صد کشور، این سند را به نمایندگی از جمهوری عربی سوریه امضا کرد.

این سند مبارزه با تروریسم را یک کار گروهی می داند که باید مدیریت سیاسی واقعی برای از بین بردن این تهدید در راستای تضمین امنیت و رفاه برای ملت های جهان بدون سیاسی کاری یا گزینش فراهم کند. تهیه و تدوین این بیانیه سیاسی با ابتکار عمل قزاقستان صورت گرفت و سوریه نیز در رایزنی هایی که چندین ماه برای تدوین این سند ادامه داشت شرک و در دستیابی به تدوین و تصویب این سند نقش بسزایی ایفا کرد.

این سند بر لزوم همبستگی تلاش های بین المللی برای از بین بردن تمام شرایط و عواملی که باعث گسترش خطر تروریسم به ویژه گسترش تفکر افراط گرایانه، تبلیغات و ترویج تروریسم و همچنین دست داشتن برخی طرف ها در تامین مالی، مسلح کردن و به خدمت گرفتن گروه‌های مسلح تروریستی و تسهیل انتقال عناصر آنها به سراسر جهان می شود، تاکید دارد.

مشارکت سوریه در تهیه و تدوین این سند سیاسی و امضای آن در چارچوب موضع اصولی این کشور است که مبتنی بر قطعی بودن مبارزه با تروریسم، نابودی آن و مشارکت تاثیرگذار در راستای هرگونه تلاش واقعی بین المللی برای مبارزه با این تهدید جهانی است و همچنین بر ایستادگی در برابر تروریسم و هر طرفی که در حمایت و تامین مالی تروریسم و استفاده از آن به عنوان ابزار سیاسی و نظامی برای گسترش هرج ومرج، ویرانی و مرگ در هر مکانی از این جهان نقش دارد، تأکید می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار