وزیر امور خارجه سوریه در نطق خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، حمایت ائتلاف نظامی به سرکردگی آمریکا از جنایت‌های تروریست‌ها را محکوم کرد.

ولید معلم: ائتلاف آمریکایی از جنایات تروریست‌ها در سوریه دفاع کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه، امروز (شنبه)  ضمن سخنرانی در هفتاد و سومین دوره از نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت مبارزه با تروریسم در سوریه تقریبا تمام شده است و امنیت و ثبات در این کشور بیشتر از گذشته است.

وی همچنین از ادامه مبارزه با تروریسم تا آزادسازی کامل سوریه خبر داد.

ولید المعلم ضمن انتقاد از حضور ائتلاف نظامی به سرکردگی آمریکا در سوریه اظهار داشت ائتلاف آمریکایی به طور مستقیم از تروریست ها در سوریه حمایت کرده است. وی گفت: اقدامات این ائتلاف به اصطلاح ضد داعش علاوه بر آنکه شهر رقه را نابود کرد، زیر ساخت‌ها را نیز از بین برد. این ائتلاف در برخی مواقع به طور مستقیم تروریست ها را با کمک های نظامی حمایت و از جنایت‌های آن ها نیز دفاع کرد.

وزیر امور خارجه  سوریه با اشاره به این که آنچه در این کشور رخ داد درسی برای سایر ملت‌هاست گفت: بسیاری از کشورها نمی خواهند [این درس] را بیاموزند و ترجیح می دهند نسبت به آن بی تفاوت باشند.

وی ضمن اشاره به اینکه کشورهای غربی از حضور آوارگان سوری برای اهداف سیاسی خود استفاده می کنند، اعلام کرد شرایط برای بازگشت آوارگان سوری مهیاست و بسیاری از مردم سوریه در صدد بازگشت به کشورشان هستند. بازگشت مردم سوریه برای این کشور یک اولویت است.

ولید المعلم هرگونه ادعا مبنی بر استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه را رد و کاربرد این سلاح ها در هر زمان و مکانی را محکوم کرد. او همچنین گروه موسوم به کلاه سفیدها را که توسط انگلیس رهبری می شوند، عامل اصلی استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه و بهانه حمله غرب به این کشور معرفی کرد.

وزیر امور خارجه سوریه در انتهای اظهاراتش ضمن اعلام همبستگی با ایران، خروج یکجانه آمریکا از توافق هسته‌ای ایران را محکوم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار