وزیر خارجه ترکیه در یادداشتی در واشنگتن‌پست ضمن متهم کردن آمریکا به ارسال سلاح برای نیرو‌های کرد، گفت داعش در پی انجام حملاتی علیه ترکیه است.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، در مقاله‌ای در روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نوشت داعش به سبب تلاش آنکارا برای جلوگیری نفوذ اینگروه تروریستی به کشورهای غربی در صدد انجام حملاتی در ترکیه است.

او در این مقاله با اشاره به برگزاری هفتاد و سومین اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل نوشت: رئیس جمهور آمریکا می‌تواند سیاست ناموفق خود را در خاورمیانه تغییر دهد. دونالد ترامپ می‌تواند با متوقف کردن کمک‌های تسلیحاتی به گروه «ی‌پ‌گ» شاخه سوری گروه «پ‌ک‌ک» که در آمریکا و اروپا در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دارد، به این «گروه تروریستی» ضربه بزند.

وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه نوشت: دولت آمریکا در سال‌های گذشته ۵ هزار کامیون و دو هزار هواپیمای باری حامل سلاح برای کمک به این گروه فرستاده است.

چاووش‌اوغلو افزود: ترکیه بار‌ها آمریکا را به خودداری از ارسال کمک تسلیحاتی به «ی‌پ‌گ» فراخواند. این خواسته ترکیه کاملا به حق بود. اکنون زمان آنست که آمریکا یکی از طرف‌ها را انتخاب کند.

او با تاکید بر اینکه آمریکا در این‌باره که سلاح‌های مذکور علیه مردم ترکیه به کار گرفته نخواهد شد، به ترکیه تضمین داده بود، نوشت: واقعیت آنست که این کمک‌های تسلیحاتی ترکیه و مردم این کشور را که از ده‌ها سال پیش با وحشت افکنی و اقدامات خشونت‌آمیز گروه‌های تروریستی مواجهند، مستقیما با خطر مواجه می‌کند. در واقع با کمک‌های تسلیحاتی یک کشور عضو ناتو گروه پ‌ک‌ک به صورت انبوه به انواع سلاح‌ها دست یافته است.

وزیر امور خارجه ترکیه با تاکید بر اینکه نیرو‌های امنیتی این کشور همواره برای جلوگیری از نفوذ داعش به کشور‌های غربی تلاش می‌کنند، افزود: این گروه می‌داند که ترکیه از این تلاش‌ها صرف نظر نخواهد کرد لذا در پی انجام حملاتی به ترکیه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار