مدیرکل دفتر نظارت بر امور فنی و اجرایی شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: باز آفرینی محله‌های فرسوده و حاشیه شهر‌های کشور در حال اجراست.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ فرهاد قلی‌زاده ظهر امروز در جلسه بازآفرینی شهرستان گنبدکاووس گفت: ستاد بازآفرینی کشور در بهمن ۹۶ آغاز به کار کرد تا امکانات اولیه را برای سکونت‌گاه‌های غیررسمی، محلات واقع شده در بافت تاریخی، فرسوده و حاشیه شهر‌ها ایجاد کند.

وی افزود: ارتقاء سطح کیفی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی در این محلات و ایجاد توسعه پایدار با مشارکت و همکاری حداکثری همه اقشار مختلف از اهداف این ستاد است.

قلی زاده گفت: در حال حاضر این بازآفرینی در ۱۶ شهر کشور به صورت پایلوت در حال اجراست که از استان گلستان، شهر‌های گرگان و گنبدکاووس در این طرح انتخاب شدند.

وی گفت: براساس ماده ۵۹ قانون برنامه ششم توسعه، وزارت راه و شهرسازی، شهرداری‌ها مکلف هستند هر ساله ۲۷۰ محله که در این قالب قرار گرفته شناسایی کنند.

وی گفت: تجربیات و مطالعات و اجرای برنامه‌ها در زمان پایلوت به صورت کتابچه اجرای اجتماع محور در هر شهر جداگانه تدوین شده است.

قلی زاده افزود: هر شهری برای خود هویت دارد که این هویت را خاک گرفته، گنبدکاووس دارای ظرفیت‌های تاریخی و هویتی است که اگر خاک آن برداشته شود، بدون هیچ اعتبار و منابع مالی می‌تواند توسعه و رشد کند.

انتهای پیام/م
 

محله های فرسوده و حاشیه‌ شهرها بازآفرینی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.